Vaskemaskine...hvad har ødelagt akslen?

Hej 
Jeg har haft reparatør ude og kigge på min Gorenje vaskemaskine, og nu er der opstået tvivl om, hvorvidt garantien dækker. Derfor vil jeg høre, om der er nogen kloge hoveder herinde der kan give lidt råd og vejledning, da jeg jo ikke er vaskemaskineekspert. 

Maskinen er købt i 2011, men i november 2012 gik der (som jeg forstod det) et leje i den. Derfor blev bagkar og simmering skiftet, og det var dækket af garantien. 

Da maskinen så begyndte at larme i tromlen igen, kontaktede jeg Gorenje og fik at vide, at hvis der var det samme i vejen som sidst, så dækkede garantien endnu, da det skal beregnes efter sidste reparation. 

Nu har reparatøren så været der, men da han skilte vaskemaskinen af, kunne han se, at akslen bag på tromlen var slidt (har vedhæftet billeder). Der er slidt dybe riller i akslen.

Han blev i tvivl om garantien så stadig dækker, da der nu nok skal skiftes "tromle med kryds" og garantien dækker jo som udgangspunkt kun bagkar og simmerring... Så sagen skulle overdrages til Gorenje.

Men, sådan som jeg kunne forstå det (og det er her jeg gerne vil have jeres kompetente hjælp og forklaringer), så er det vel netop de der ødelagte lejer i bagkarret, der kan slide disse dybe mærker (ligner næsten et gevind), i akslen?? 

Og hvis det er det der tidligere har været repareret, der nu igen er i stykker og denne gang har ødelagt en anden del af maskinen, så dækker garantien vel endnu. 

Mit spørgsmål er altså, om nogen af jer kan forklare, hvad der kan slide disse dybe riller i den aksel, der sidder bagpå tromlen i vaskemaskinen? 

Håber I kan hjælpe så jeg har lidt bedre viden, hvis jeg får besked på, at Gorenje ikke mener garantien dækker  
 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg ser det, skyldes det en defekt pakdåse, så der er gået vand i lejet, som så også er ødelagt.

Men du må da have hørt længe med den, hvor den har larmet helt forfærdeligt.

Men var det mig ville jeg forlange, at de laver det på garantien.

Når den ikke holdt længere fra ny, og det allerede er galt igen, har akslen sikkert været skadet allerede sidste gang de reparerede den.

Vi har faktisk netop ikke kørt ret længe med den imens den larmede denne gang, fordi vi nu kendte lyden og vidste at det var galt.

Sidste gang kørte vi nok lidt for længe inden det gik op for os, at den larmede når den centrifugerede, hvilket reparatøren den gang kommenterede på (den står i et bryggers rimeligt isoleret, så vi var ikke så opmærksomme).

Så jeg tænker også ved mig selv, at akslen måske allerede dengang var skadet, men uden at han skiftede den (da det ville betyde skift af hele tromlen indenfor den almindelige garantiperiode), men det kan jeg jo ikke bevise nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis