"Katteremse"

Til dem, der ikke ved, hvad det er: Det er sorte filtkatte, sat på skråbånd, der forsynes med bjælder sat i halsbånd af rødt uldgarn. Den sættes fx op på døren, så bjælderne ringler. Remse betyder: Bånd/på linie eller noget andet norsk.

Men nu havde jeg lidt travlt, og der var mange kunder i biksen, så jeg glemte at spørge, hvad man limer filten på pappet med? (Filtlim lugter også grimt).

Så tænkte jeg, jeg har noget vliieseline (stryges på), men båndet skal stadigvæk på.

Kan man bruge trælim? Eller limstifter/limpistol?

Jeg skal have limet filtet på pappet, så jeg kan tegne kattene op og klippe dem ud.

(Der gik ud af butikken med en strikkebog- om, hvordan man strikker katte. Somom jeg ikke har nok!  )

Mvh

Pinny

Mvh
Pinny
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Naaaeh Pinny høre du til typen der ikke kan gå ind i en butik uden du syntes du skal købe noget

Jeg har godt nok hørt ordet remse i forbindelse med bånd, men så er det et pyntebånd der er lagt i små læg der er syet på, er det blot et bånd kaldes det en Trense der bruges til at holde eks. skulderpuder i en kjole, bruges også imellem foer og yderstof i den nederste del af ærmebuen på finere jakker eller til en nakke strop o.s.v. Hvis det kun er for at fiksere stoffet / filten meden du klipper ud, laver Tesa en dobbelt klæbende tape i 5 mm. brede der er meget nem at bruge. Jeg bruger den bla. når jeg lægge benklæder op på blindstings maskine, det er nemmere og hurtigere en knappe nåle ritråd mm.

En trense er- man syer en lille løkke- som noget man kan knappe med. Det kan godt være, at trenser er i brug til skuldepuder mv.

Men en REMSE- er noget andet.

En trense er også et ord for et hovedtøj til en hest med *tensebid* (todelt bid) modsat kandar (hovedtøj med stangbid og en anden for bid, pelham- og så videre). Jeg har redet engang- derfor!

Mvh
Pinny
Ofor sku da fokken: tRense- ikke tense- selvom hesten nok kan blive TÆNDT/tense.
Jeg mente trensebid. Som er todelt, modsat et stangbid eller pelham.

Mvh
Pinny

Jeg har da også redet endda på min egen hest, har dog nok til redet flere af de tobenede af hunkøn

Men fandt du en løsning på dit egentlige problem ?

Remse kan faktisk også bruges om ting, der ligger i baner, fx bordpynt.

Nej, jeg er helt kommet fra det igen (er startet til knætræning), men jeg tror jeg vil vove et øje- og bruge- tada! Hobbylim. (Min lokale brugs har flyttet om, og i den forbindelse haft alt for meget i "billigt skal væk nu!"- i "rodekasserne"- aka 2 indkøbsvogne).

Mvh
Pinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis