Eternitttag.

Læste lige at Cembrit tagplader revner efter det femte år.
Er det fælles for producenter af disse tagplader?
Uanset materialet er fibercement i blandet diverse ting og sager?

Har Ivarsson også dette 5 års problem?
Findes der andre fabrikanter bortset fra dansk eternit, cembrit og ivarsson?

Mvh.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dansk eternit Skiftede i 2008 navn til Cembrit. De har adresse i det område man kalder eternitten i Nr Sundby (Ålborg). Så det er samme firma, men nyt navn.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

nuer jeg nødt til at korrigere dig ev elmand cembrtit har ALDRIG ligge i nr. sundby ( bor selv i nørresundby) det har til gengæld ligget i Aalborg måske små 100 år ,men for nogle få år siden lukkede de produktionen og den grund som den lå på bliver kaldt for ertenitten og er ved at forvandle sig til en mindre bydel med bl.a føtex + andre butikker mange kontorer samt boliger. de har dog stadig deres hovedsæde hvad angår kontor i AALBORG og ikke nr. sundby :-)

Nej, Ivarsson har ikke samme problemer med holdbarheden som Cembrit har... skulle jeg absolut have Eternit på noget af mit tag, så ville det helt klart være Ivarsson, men ville helt klart vælge alternativ til eternit, hvis taget skulle skiftes.
Skrevet af ev elmand på 02-10-2014 20:57
Dansk eternit Skiftede i 2008 navn til Cembrit. De har adresse i det område man kalder eternitten i Nr Sundby (Ålborg). Så det er samme firma, men nyt navn.

 

Fordi de lavede et lorteprodukt...så ville de hellere lukke firmaet (og så bare åbne et nyt dagen efter med de samme medarbejdere og samme maskiner) for at undgå at betale erstatninger til tusindvis af købere... se det er jura når den er bedst 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Tak for Info.

Jeg har det gamle eternittag på huset.
Det har revner og andet godt. Men er også 38 år.
Da jeg købte huset var det 32 år gammelt. Og havde vist nok længe været klart til udskiftning.

Jeg troede at man var kommet over alle de der problemer med tage af fibercement som de nok bør kaldes.
Hvad er så erfaringen ned Ivarsson i tag materiale?
Holder det uden skrupler garantitiden ud?

Koluda.... Hvilket alternativ er du ude i?
Det skal ikke være tungt tag. Og hældningen er 50 grader.

Jeg havde tænkt på noget keramisk skiffer som alternativ. På grund af den lave vægt.
Men det blev sku rimelig dyrt med alt tilbehøret.
Læsten siden noget på nettet omkring tætthedsproblemer med disse.

Der hvor jeg kommer fra er det meget udbredt med aluminium.
Bruger man ikke det i Dk.

Mvh.
Ikke så udbredt med alu men der er efterhånden kommet en del ståltage og der skulle være 20 års garanti på disse
Er der forresten noget alternativ syd for grænsen?
Eller køber tyskere også tag i DK?

Mvh.
Letvægttegl, skiffer, tagpap, stålplader, zink/alu osv.. er bedre alternativer.

De nye plader er blevet bedre påstår producenten, har dog ikke set nogen væsentlig bedring syntes jeg, Ivarsson har aldrig haft helt samme problemer med holdbarheden som Dansk Eternit havde, og ville jeg anse for at være væsentligt mere holdbart, men det nye hus og værksted vi har købt her, har desværre eternit på alle bygninger, og bliver med garanti skifter til andet end eternitplader igen.

Værkstedet er nok den største udfordring at få tegl på, men huset bliver med garanti med tegl på et tidspunkt, og kan det laves på værkstedet inden for rimeligt budget, så bliver det også med tegl, men er med gitterspær med 10 meter frit spænd, så der skal lægges nogle drager ind, hvis det skal bære tungt tag fremover, prisen for dette + undertag og tegl er dog nok ikke så væsentligt dyrere end eternittag + tilbehør til de 400m2 tag når det kommer til stykket, også får jeg en levetid der er væsentligt højere, ligesom værdien jo også vil stige væsentligt ved salg senere hen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis