Gruppenavne

Kan se, at der foregår lidt oprydning i grupperne i øjeblikket. Hermed et par forslag, som måske kan bruges:

Gruppen "Belysning" indeholder ret meget andet end belysning. En mere korrekt navn vil måske være "El og belysning". Der er i hvert fald mange el-spørgsmål i gruppen.

Det samme med "Fyr og opvarmning". Her er ofte spørgsmål om vand. "VVS" er måske mere sigende, eller hvad med "Vand og opvarmning"?

Og endelig, så kunne man måske lave en gruppe til træ-arbejde. Det er rigtig lav-det-selv arbejde, og drukner måske lidt i lav-hus gruppen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kunne måske have "undergrupper" i sådan noget som El (jeg ved ikke hvad det kræver af teknik) men El og belysning, hænger da lidt sammen med grøn energi?
Og "lav hus - kunne deles i murer, tømrer, snedker (som jeg lige kategoriserer det..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
GardenGirl: Man skal passe på med af dele det alt for meget op, idet man indsnævre de mulige svar der vil komme, idet folk ikke tjekker alle katagorier, på trods af at de kan have en bred viden. Jeg tjekker fx aldrig andet end "lav hus" og "over hækken", med mindre jeg falder over et emne i "senest nyt" boksen på forsiden. Men kunne jo være jeg via min viden kunne hjælpe i andre genre os.

Mvh. Christian M
 

God diskussion!!

Vi gik tidligere fra kun få grupper "Hus, Have, Bil, Båd", til en opdeling, så der kom den nuværende overordnede gruppering, f.eks. "Hus" med en række forum-grupper nedenunder. Det blev delt op i en del flere grupper end der er i dag. Tanken var at flere specifikke grupper, ville give endnu mere liv i diskussionerne, da tråde ikke så hurtigt druknede i de store grupper (Lav-Hus).

Resultatet var ikke helt som ventet, for der var simpelthen for mange grupper (i første omgang), hvilket havde modsat effekt. Som Christian M skriver, er risikoen netop, at indlæg ikke bliver set af nok mennesker hvis det ligger i en "lille gruppe".

Så løsningen er at finde den rigtige balance. Jeg så den manglende aktivitet i "Håndarbejde" og flytter derfor indlæggene. Det er ikke starten på en større oprydning, men jeg er meget åben overfor at lægge sammen.

Gode forslag indtil videre.

PS: Gardengirl: Opdelingen i "faggrupper" (murer, tømrer, snedker mv.) er ikke helt hensigtsmæssig, da en opgave kan brede sig over flere discipliner. Specielt hvis spørgeren ikke helt kender svaret på et problem, kan det være næsten umuligt at kategorisere det fra start.

Mvh. AllanE

Jeg vil give Jenshøj ret i hans indelinger/nye navne til grupperne.

Der er mange nye medlemmer der ikke rammer den rigtige gruppe når de laver deres første indlæg/sprørgsmål, Feks er der i denne gruppe flere spørgsmål som burde høre til under "hus" eller "hobby" trådene.

Så derfor kan det være farligt at lave for mange undergrupper, for det kræver en god moderator som hele tiden skal overvåge at en tråd bliver oprettet i den rigtige gruppe, og kunne flytte den til den rigtige, hvis den har ramt forkert.

Og Allan har vist rigeligt at se til i forvejen 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis