WC fylder ikke op hele tiden

Vi har et Gustavberg uden spareskyl, altså en gammel model, som pludselig er begyndt ikke at tage vand ind med det samme og så lige pludselig efter 10-20 så fylder det op.

 

Hvad kan det være?


Mick
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er næsten helt sikker den lille stang i lukkeventilen der ikke kommer frem, med det samme, på grund af kalk eller snavs.

du tager toppen af beholderen (cisternen), så tager du flyderen af, skruer vandventilen fra hinanden (luk for vandet uden for cisternen først)  renser det hele, evt. læg stumperne i eddike et stykke tid. Så samler du det hele igen, åbner for vandet. Vupti så tror jeg den kan.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jamen det prøver jeg tak for svaret.


Mick

Hvad nu hvis jeg skyller wc'et ud og hælder et par flasker minus-kalk i så kan det jo stå og kalke af. 


Mick

når du alligevel er adskilt. ind du samler den kan du give lidt smørelse i form af mad olie.

i ventilen til cistern svømmer.!

og det virker på lang sigt.

når du alligevel er adskilt. ind du samler den kan du give lidt smørelse i form af mad olie.

i ventilen til cistern svømmer.!

og det virker på lang sigt.

Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 30-09-2014 23:47

når du alligevel er adskilt. ind du samler den kan du give lidt smørelse i form af mad olie.

i ventilen til cistern svømmer.!

og det virker på lang sigt.

Bare du ikke skulle smøres med mad olie Hans2tal

 

 

 

Skrevet af Herognu på 30-09-2014 22:38

Hvad nu hvis jeg skyller wc'et ud og hælder et par flasker minus-kalk i så kan det jo stå og kalke af. 

Det kalker ikke ventilen af da denne sidder over vandspejlet i cisternen.

 

 

 

Det er naturligvis korrekt det Jørgen skriver. Det snavs og kalk der skal renses væk, i det her tilfælde, sidder inde i ventilen, øverst i cisternen. Og selv om det kan se lidt brunt ud inde i cisternen, er det altså kun rent vand der har været der. Du behøver ikke "klemme på næsen" af den grund. Lidt madolie er nu ofte godt, om ikke for andet, så har man da gjort noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Okay jeg afmonterer ventilen over vandspejlet lægger den ned i cisternen og afkalker den sammen med kummen og de dele der sidder under vandspejlet.

Mick

Jeg ville bare gøre den ren under vandhanen, og se om stiften så kan bevæge sig. Det med afkalkning "står under" evt. Der er ikke så stor sandsynlighed for at kalk sætter sig når det er kold vand.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis