Perlite som hulmursisolering

Hejsa

Har en gammel ,landejendom fra starten af 1900 tallet, som jeg gerne vil have hulmursisoleret.

Fik loftet isoleret sidste år med papiruld, og samme firma foreslog, at ordne hulmuren med flamingogranulat.

For mig at se er der kun tre materialer ner nævnes i forbindelse med hulmursisolering:

Papiruld, stenuldsgrnaulat og flamingogranulat.

Jeg er tøvende overfor materialer som ikek er kappilærbrydende, da der ikke er noget murpap mellem mur og sokkel. Heldigvis ser det ikke ud til, at der trænger fugt op.

Jeg har derfor overvejet perlite.Nogen der har nogen erfaringer med dette?

Påforhånd tak for jeres svar.

 

 

 

 

 

 

 


Med venlig hilsen

Kasper Rossing
Hejsa Har en gammel ,landejendom fra starten af... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den med at eftermontere sokkelpap, imponerer mig. Ihærdighed må man da rose. Kan du få samlinger tætte, og kan du få det lidt op ad indermuren ??

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej kasper. Endte du med at bruge perlite i hulmuren? Jeg har en lignende udfordring med landejendom uden sokkelpap og overvejer perlite som løsning🙂
Nej, jeg tog et, specielt glasuldsprodukt. Har glemt hvad det hedder. Isoleringen i petlite var for lav til kun 7 cm hulmur. Ellers ville jeg have brugt det. 

Med venlig hilsen

Kasper Rossing
Hej Kasper. Tak fordi du gad svare, her så længe efter. Du mener at lambdaværdien for perlite var for lav i forhold til glasuldsproduktet? Blev du glad for den løsning du valgte? 
Jo, det gav en forskel

Med venlig hilsen

Kasper Rossing
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis