Værkstedsstøvsuger

Hej gørdetselv-folk

 

Jeg har anskaffet mig en værkstedsstøvsuger til at tilslutte mit elværktøj til.

 

Jeg er nu stødt ind i lidt vanskeligheder med slange og slange-tilslutning af de forskellige mundstykker på de mange forskellige typer elværktøj. Fra en kant af er der intet der passer sammen... Derudover er den medfølgende slange alt for kort, da jeg overvejer at hænge den op langs loftet, så den ikke er så meget i vejen.

 

Jeg har googlet mig frem til forskellige typer af koniske gummimundstykker, slange-adaptere, ekstra slanger osv, men jeg kan lynhurtigt få købt mig fattig i tilbehør, hvis jeg ikke får hevet lidt i bremsen.

 

Hvad gør i andre? Nogen gode ideer?

 

Vh. Jakob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jakob. Jeg har på mine maskiner lavet nogle runde adaptere af krydsfiner det så er monteret på maskinerne så den store slange passer hen over, på de små bruger jeg bare en plast støvsuger slange der passede til det ene af de munstykker der fulgte med. Du ska nok ikke regne med at din spån / støv suger kan trække over ret store afstande.

Jeg har også lavet lidt af det hele...

Adaptor i x finer på fræsebord, og forskellige plastrør, med gaffatape på rundsav og standard støvsugerslange + gaffa på en stump plastrør til rystepudseren...

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis