Olie

Vil en af jer forklare mig hvad forskellen er på en almindelig mineralsk motor olie i forhold til en fuldsyntetisk motor olie ?

Jeg mener de kommer da begge to af den olie der pumpes op af jorden, så  hvor er forskellen. Buk det venligst i neon

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 29-09-2014 13:12

Vil en af jer forklare mig hvad forskellen er på en almindelig mineralsk motor olie i forhold til en fuldsyntetisk motor olie ?

Jeg mener de kommer da begge to af den olie der pumpes op af jorden, så  hvor er forskellen. Buk det venligst i neon

Jo ja.   Du får det nu ikke i neon men i et link:    http://www.denstoredanske.dk/It,_te...isk%20olie   

Du må selv kopiere adressen op i din browsers adresseline, da lige den adresse ikke kan indsættes på normal vis.  

ALLAN !!!!!!!!!!!!!!!!      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 29-09-2014 13:55

Jo ja.   Du får det nu ikke i neon men i et link:    http://www.denstoredanske.dk/It,_te...isk%20olie   

Du må selv kopiere adressen op i din browsers adresseline, da lige den adresse ikke kan indsættes på normal vis.  

ALLAN !!!!!!!!!!!!!!!!      

 

 

Du skal bare gøre noget andet når du skal indsætte et link.

Når du har skrevet din tekst, så markerer du det ord (eller sætning) du vil have til at være link, og så trykker du på det lille symbol der ligner en kæde oppe i boksen over den du skriver i, så kan du indsætte dit link i den boks der kommer frem og Vupti, så er det (de) ord du har besluttet skal være link, "klikbare"  

Se hvor nemt 

PS: Jeg aner ikke en dyt om olie, ud over det er godt at stege i, og hamrende irreterende at få mellem tærene på stranden 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg må altså tilstå at dit link ikke gjorde mig ret meget klogere, snarere mere nysgerrig

Det er en meget kompliceret og i grunden uinteressant forklaring. Jeg har fået den på et kursus, den gang det kom frem og min konklusion var og er, at det primært er et reklamestunt, men til en voldsomt meget højere pris.
Det var vel primært Mobil One, der lancerede det i større stil.
Det mest interessante er vist at den kan indeholde flere additiver og gå langt ned i viskositet med et stort spænd, 0-50 osv.
Grundolien kommer samme sted fra, men der er nogen forskel i raffineringen, siges der.
som regel er den selvrensende effekt større end ved alm. olie, og det betyder at det er halvfarligt at hælde det på ældre motorer. Ved en fejl, jeg ikke var opmærksom på, fik jeg engang skiftet olie på værksted på en Mercedes 1619, hvor de hældte Mobil One på. Det betød, at olieforbruget steg pr. liter fra 1000 km til 250 km. Det havde nær kostet mig en motor, idet jeg først opdagede det, ved at olietrykket begyndte at svinge faretruende.
Man kan fint blande syntetisk, semi syntetisk og syntetisk, hvilket siger mig, at der kan ikke være den allerhelvedes store grundlæggende forskel på det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har for det meste kun købt mineralsk olie både gear olie og motor olie, fordi jeg har haft en lille mistanke til at det bare var salgs gas.

Det samme gælder faktisk også totakts olie når det er til motorer der ikke er høj ydende som eks. min MZpjæt, her er der over hovedet ingen forskel på om jeg køber den billige hos Aldi eller den dyre hos mc forhandleren. Det skal her siges at jeg har doserings pumpe på MZpætten så jeg reelt kun bruger 1,5 % i forhold til dem der blander i benzinen med 2 %.

Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 29-09-2014 14:43

Du skal bare gøre noget andet når du skal indsætte et link.

Når du har skrevet din tekst, så markerer du det ord (eller sætning) du vil have til at være link, og så trykker du på det lille symbol der ligner en kæde oppe i boksen over den du skriver i, så kan du indsætte dit link i den boks der kommer frem og Vupti, så er det (de) ord du har besluttet skal være link, "klikbare"  

Se hvor nemt 

 

Tja, hvis du har ret burdet det så virke nu http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Petrokemi-_Jordolie,_benzin_og_asfalt/syntetisk_olie?highlight=syntetisk%20olie

Desværre PH. Du har vist overset en MEGET vigtig detalje, hvilken kan du så passende få lov at gætte på hvad er.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 29-09-2014 14:50

Jeg må altså tilstå at dit link ikke gjorde mig ret meget klogere, snarere mere nysgerrig

Jo ja. Det er ikke til at vide hvad de propper i skidtet. Men hvis du prøver at brænde helsyntetisk motorolie af, vil du finde ud af det slet ikke brænder på samme måde som en gammeldags mineralsk olie.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 29-09-2014 18:58

Tja, hvis du har ret burdet det så virke nu http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Petrokemi-_Jordolie,_benzin_og_asfalt/syntetisk_olie?highlight=syntetisk%20olie

Desværre PH. Du har vist overset en MEGET vigtig detalje, hvilken kan du så passende få lov at gætte på hvad er.   

 

 

Det kan jeg ikke lige lure hvad er... men jeg er heller ikke den hurtigste knallert på havnen 

Men mine link lavet med din viden-side virker da...

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej.

Der er vel ingen, der sådan lige brænder olie af, brugt eller ubrugt

Skrevet af en, der har været i modvinden

mvh


 varmetossen

Det er jo nok heller ikke det Nitter siger, men at de syntetiske olier kan tåle væsentligt mere varme uden at blive brændt af i motoren. Sådan forstod jeg den

Og nej jeg skal ikke brænde noget som helst af her hvor jeg bor, har rigeligt i en nabo der ofte brændte dæk af blot for at kunne sælge fælgen som gammel jern.

Den politik er han dog stoppet med, da det skrot firma som han sælger til, har meddelt ham at de ikke længere modtager den slags skrot der har være behandlet på den måde. Det er et stort Tysk firma han sælger til, de kommer og stiller store åbne containere op hos ham og henter en gang om ugen.

De er nu heller ikke helt fine i kanten, alle brugte kobber kabler sendes i store lukkede containere til Indien hvor isoleringen brændes af og de får kobberet hjem igen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis