Hul i garagemur til dør.

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en dør i siden på min garage (se billede). Hvad tænker I? kan jeg bare skære et hul, eller skal jeg putte en overlægger ind. Og hvis jeg skulle få en murer til at gøre det, hvor lang tid tror I at han ville være om det det?

 

Mvh

Thomas

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bære skære et hul, og så putte en overligger ind. Dine spær på garagen hviler på muren, og stenene falder sikkert ned hvis de skal hænge selv.

Men når det er sagt, så har jeg ofte set at man lægger f.eks et stykke 10x100 fladjern i som overligger i denne situation Med så lille et tryk der kan komme fra det tag vil det være ok. Du kan ikke få en facade overligger der ligner disse sten. husk at du kun kan få gummifuge til at fæstne på den bagefter


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.
Dit spær ligger af på væggen. så du bliver nød til af have en overlægger i.
Desuden skal der altid en overlægger i over vinduer og døre.

Nogen murer vil gøre det på denne måde. for mig vil det ikke være et pænt resultat. I alt 1- 1,5 dag
Først vil der blive skåret ud til overlægger. derefter vil overlæggeren blive muret i.
Der kan nu skæres ud til dørhullet mursten og sokkel fjernes og der vil udføres rep. af sokkel.
Der vil blive sat en lægte imellem overlægger og gulv. for at overlæggeren vil få sin fulde funktion når den er hærdet. Fjernes helst efter 28 dage

Jeg selv vil fortrække denne metode. 0,5 dage ekstra
Først vil der blive skåret ud til overlægger. derefter vil overlæggeren blive muret i.
Der kan nu skæres ud i forbandt til dørhullet. Mursten og sokkel fjernes. Der vil udføres rep. af sokkel og de hele mursten der fjernes skæres til og bliver tilpasset og muret i i forhold til forbandet og murerafslutningen.
Der vil blive sat en lægte imellem overlægger og gulv. for at overlæggeren vil få sin fulde funktion når den er hærdet. Fjernes helst efter 28 dage

Der kan evt skæres hele sten ud forskellige steder hvor dørhullet skal være. Disse sten vil man kunne få lavet til en overlægger af som vil få den samme nuance som de eksisterende sten/et pænt resultat.
Det vil se ud som om der har været et dørhul siden opførsel af carport. Mureren vil nok kræve en ekstra dag får at lave dette. og hvor overlæggeren skal have en tørtid på 14 dage.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis