Er der et starter relæ?

Hejsa

Jeg har det "dejlige" problem, at min Grand Scenic II fra 2004 ikke vil starte. Det kom lige pludseligt. Der er ingen defekte sikringer, og derfor troede jeg at det var starter motoren. Denne har jeg nu skiftet..uden held. Derfor tænkte jeg, om der sidder et starter relæ til startkredsen? Og hvor kan jeg få sådan et?

MVH

Daniel

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er et starterrelæ. Startmotoren trækker så mange ampære, at der skal et relæ til.

Jeg har ingen viden om, hvor det sidder, udover at det er i motorrummet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu kender jeg ikke din bil, men normalt er startrelæet bygget sammen med starteren.

Når nu starteren er skiftet, er det jo nok styrestrømmen til starteren der er galt med.

Ofte er bundstykket i tændingslåsen problemet....

Her er en starter med relæ (relæet er den tynde runde)

 

Ja, og til en geand scenic så er der et nøglekort så det gør det ikke bedre.. Jeg må nok gå hele relæ/sikringsboks igennem igen..og jeg har haft computer på og den kan ingen fejl finde..øv.

Hej.

Hvis starteren kører når der holdes en ledning fra batteri + til den terminal på starteren der har den tynde ledning er det med stor sikkerhed noget af det elektroniske der svigter.

Jeg skal ikke kloge på hvordan nøglekort virker, men på vores Avensis var det bundstykket i ratlåsen der var gået.

Fik at vide det var nemt at skifte og ikke kostede særlig meget.

To ud af to forkerte

mvh


 varmetossen

Hej

Der er normalt ikke andre relæer til starteren end det der sidder oven på starteren  MEN på de fleste renaulter er der en SIKRING til starteren det er den med den største ampereværdi i kassen som sidder oven på akkumolatoren - kontroller at den ikke er afbrudt !

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis