Hylder på meget porøs væg - hjælp!

Hej! 

Jeg har prøvet at google lidt og søge i dette forum for svar, men umiddelbart er der intet der lige kan hjælpe mig. Derfor laver jeg dette indlæg og håber at nogen af "eksperterne" herinde kan hjælpe mig

Jeg bor i en lejlighed fra 1934 og skulle hænge nogle hyldeknægte op forleden. De første huller gik fint, men efterfølgende gik det knap så godt. Mange steder er vægen simpelthen så porøs, at det smuldre, når jeg skal sætte rawplugs i. 
Jeg har vedhæftet billeder af, hvordan hullerne ser ud nu.


Udoverhylderne vil jeg ufatteligt gerne sætte en emhætte op, der hænger i vægen. 
Men jeg er dog blevet meget i tvivl, om jeg overhoved tør hænge en emhætte op, når nu vægen er så porøs. 
Inden jeg skal hænge den op, skal der selvfølgelig bores nogle huller og som i kan se på billederne, virker det til at være sværre end som sådan. 

Så mit spørgsmål er: Findes der en form for pollyfylle jeg kan putte i de huller jeg har lavet og efterfølgende borre nye huller (samme sted) til hylderne?

Hvad med emhætten? Kan jeg godt hænge den op?

Håber i kan hjælpe mig

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved du hvad væggen er lavet af? Er det en sådan:
http://www.bolius.dk/indvendige-vaegge-af-braedder-og-puds-18953/

Men sådan helt generelt, så brug længere skruer, så du kommer igennem pudslaget og ind til mursten/træ eller lignende, da du ikke kan hænge noget op i pudsen.

Altså umiddelbart virker det til at være helt massivt beton, når man kommer igennem pudset. Dog virker det meget ujævnt, det massive beton. Er det umuligt, at "fixe" de huller der er smuldret?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, du kan godt spartle hullerne til, og så bore nogle nye længere huller, som kommer helt ind i noget, som kan bære lasten.
Super!
Tusinde tak. Hvad for noget spartelmasse kan du anbefale? Det skal jo helst være ret hårdt - eller hvad ?
Hvis væggen er tyk nok til det, så prøv st få fat i nogle lange karmskruer med hoved (fx 132 mm) og et 6 mm murerbor (6 mm hvis det er lidt "løst" og 6.5 mm bor hvis det er temmelig hårdt materiale du bore i.
Så borer du gul og skruer karmskruer direkte i.
Obs: Hvis hullerne i ophænget til emhætten / hylderne ikke er store nok til en karmskrue, så kan du jo bare lige bore det op til 6-6.5 mm

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også