1.sal isolering.

Hej LDS. Er der en venlig sjæl der kan vejlede mig i, hvordan jeg bør gribe min opgave an i forhold til isolering af min tag flade? Mit tag er et stål tag med tegl profil som er lagt direkte ovenpå et (skifer?) Gammelt tag som til forveksling minder om tagpap! Hvor tæt på taglægterne må jeg isolere? Som det måske fremgår af billederne er der måske ikke nok ventilation i tagfladen? Der er hvertfald, hvad der ligner hermetisk lukket helt ude ved spær fødderne!? Jeg vil gerne i forbindelse med isoleringen styrke mine spær, jeg påtænker derfor at påforer spærene med 2*4 træ, men for at opnå tilstrækkelig plads til isolering har jeg sat stumper at skillerumsreglar i mellem spær og 2*4 træ. Jeg vil ikke ha loftet helt op i kip fordi jeg tænker at jeg ville kunne overfører mere belastning, ved at lave den ny påforing som et A, gir det mening?
Hej LDS. Er der en venlig sjæl der kan vejlede mig... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tager nogen flere senere idag. Her kommer lige det første:-) Ønsker du billeder af noget specifikt siger du bare til elmand ellers tager jeg nogen af udhæng og ved gavlene:-)
Bliver desværre nød til at uploade 2 billeder ad gangen ellers går der kuk i det!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu kan jeg godt se at den er svær. Det har jeg ikke lige en løsning på nu og her. Det er et pænt gammelt hus, som det umiddelbart ville være en skam at ændre udhæng på. Jeg kan dog se at du er i gang med, eller har været i gang med at reparere facaden. Der er ligesom spartlet/ pudset ovenpå noget net. Jeg skal lige samle billederne så prøver jeg at tænke. Det er godt at have noget at tænke på i morgen på arbejde

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Elmand. Ja, huset er en gammel skole fra 1910:-) Så helt ny er den ikke! Jeg er, som du har bemærket igang med at pudse huset op med net armering....er netop blevet færdig med grovpudsning så mangler kun finish laget!:-) Er spændt på at hører dit udspil:-) Du tager dig bare den tid du skal bruge, jeg er alligevel i døgnvagt i morgen og kommer derfor ikke til at lave noget herhjemme!:-)

Hej.

Billede 1:

Ved du om det er en lægte der er malet rød? Der hvor pilen er? eller er det bare murstenen der er malet rød?

Billede 2:
Går lægten helt ned til murværket eller er der luft imellem?
Går murværket helt op til forskallingsbræderne?

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej.

Jeg har studeret dine billeder nærmere og er kommet frem til hvordan din konstruktion af udhænget måske ser ud og en løsning,

Hilsen Martin

Eksisterende udhæng:

Ny venti:

Færdig udførelse:

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

En måske udførelse af ventilation ved kip:

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin. Tusinde tak for dit fine arbejde og ikke mindst dine illustrende tegninger. For lige at svare på dine spørgsmål, så er det en lægte som er malet rød på billede 1. På billede 2 er tag lægten ca 20-30 mmover murværket, men forskalling og murværk støder mod hinanden helt ude ved ydermuren.

Dit løsning forslag som du skitsere så fint, kan du beskrive det for mig? Skal jeg fjerne dele af det gamle tag så jeg kommer op til undersiden af mit stålplade tag eller hvordan skal det forståes? Vil du gøre det i alle spærfag eller hvordan?Mvh Morten
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også