Hjælp til tegning

Hej, jeg har brug for en tegning af, hvordan man tegner en kip tænding, uden et kiprelæ, i et styrestrømsskema

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Maxx på 24-09-2014 22:58

Hej, jeg har brug for en tegning af, hvordan man tegner en kip tænding, uden et kiprelæ, i et styrestrømsskema

Hvad er det du søger? En kiptænding uden kiprelæ, kan jeg ikke forestille mig.

 

 

 


fase
Hvis du mener med 1 eller 2 almindelige relæer til vekselstrøm, så er det ikke lykkedes for mig endnu. Jeg tror ikke det er en mulighed. Men med jævnstrøm og elektronik er alt jo muligt. Er det for at spare er du på vildspor, kiprelæer er billige. Er det derimod almindelig nysgerrighed, så er det yderst interessant. Jeg ser på din profil noget med lærling, er det en opgave fra skolen?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ved det kan laves med 5 alm. Relæ'er, men har hørt, at det kan laves med 3
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Daniel p på 25-09-2014 20:42
Der er flere bud på løsninger her http://www.emil.matei.ro/onof3.php

 

 

Hvad er fidusen ved den løsning? Det er da morsomt, at der findes løsninger,som ikke involverer et kiprelæ. er det brugt i praksis?

 


fase

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. fabrin</a> på 25-09-2014 20:53


<p> 
<p abp="771">Hvad er fidusen ved den løsning? Det er da morsomt, at der findes løsninger,som ikke involverer et kiprelæ. er det brugt i praksis?</p>
</p>

<p abp="773"> </p>

Fidusen er vel at det kan laves uden et kiprelæ

Til en lysinstallation er det ikke så brugbar, men til alverdens små hobby projekter kan det nok findes brugbar i nogle tilfælde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis