Hakker i aluminum

Min aluminum cykel er blevet forsøgt stjålet, og den har fået en del hakker hvor låsen sidder, samt en del steder hvor powder coatingen er blevet flaget af.

Er det muligt at bruge en filler til at få hakkerne plan med resten af rammen og er der noget der kan tåle at blive opvarmet, hvis den skal powder coates igen?

Den har sentimental værdi, og skal ikke bruges til noget ekstremt. Har også overvejet at melde den stjålet, men synes den er værd at redde.

Hvis det bliver for dyrt at powder coate den igen, er der så en lak eller maling der kan give samme udseende?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Terrassen på 24-09-2014 09:18

Min aluminum cykel er blevet forsøgt stjålet, og den har fået en del hakker hvor låsen sidder, samt en del steder hvor powder coatingen er blevet flaget af.

Er det muligt at bruge en filler til at få hakkerne plan med resten af rammen og er der noget der kan tåle at blive opvarmet, hvis den skal powder coates igen?

Den har sentimental værdi, og skal ikke bruges til noget ekstremt. Har også overvejet at melde den stjålet, men synes den er værd at redde.

Hvis det bliver for dyrt at powder coate den igen, er der så en lak eller maling der kan give samme udseende?

Vil du melde din cykel stjålet når du har den stående hjemme.

 

Det er da svindel af højeste karater, og det syntes du åben bart er helt iorden. Du er da ikke værd at hjælpe

 

 

 

 

 

håndværkeren.

en fastelavnspoliti kan han mælde til. af denne type der slår katten af tønden med knippel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mente skadet til forsikringen. Baghjulet er ødelagt m.m.

Ja se det er straks noget andet, men sådan nogle forsikringer har så vidt jeg ved altid en vis form for selv risiko, så spørgsmålet er om du kan få noget til et baghjul på en cykel.

Med hensyn til hakkerne, så kan de spartles op med en polyester spartel masse og en del slibeberi. Der findes utallige spray farver, men ellers må du have en auto lakere til at blande en specifik maling til dig hvis du selv har et sprøjte anlæg der hjemme, det kan dog med en meget fin pensel lægges på så det ligner sprøjtemalet.

Med en fin pensel mener jeg en lille mårhårs pensel !

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
var det min cykel ville jeg slibe "graterne af" i med en eller anden form for filler og så slibe plan med stellet. dernæst ville jeg købe en spraymaling på dåse der matcher overfladen på cykelen og så tape af omkring reperatione, evt så det danne et bånd, at sende den til en autolaker eller lign. kan hurtig koste et par tusind, med mindre du selv kan skille cyklen 100 % af således at kun stellet er til bage så kan det måske klares proff for en lille 600 - 1000, metoden med spraydåsen og uden at skulle skille cyklen helt af koster vel 50 - 100 kr.

Ja, få fjernet graterne. Og så udspartling måske med kemisk metal http://www.harald-nyborg.dk/p1139/plastic-padding-kemisk-metal

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også