beregning af mur vægt

er der en møde at finde ud af hvilken vægt er på en hus væg som skal understobes og dermed finde ud af hvilken dybte man skal grave ned og eventuelt brug af jern i stobning? 

på forhånd tak for jeres tid!!!

er der en møde at finde ud af hvilken vægt er på... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg synes det er lidt overdrivelse at begynde at understøbe for det. Jeg ville heller fræse en 25 cm på hver side af revnen for hver 3 vandrette fuge. (hver 3 skift) Her vil jeg så lægge et stykke Rustfri tenderstål 8mm på 50 cm. Som mures med beton 1/3 - 1 cement 3 murergrus 0-4 mm. Og så afslutte med en mørtelfuge 1/13. - 1 cement 13 bakkemørtel.

Og hvis du er så bange for at væggen bevæger sig kan du skaffe et stykke glas på 50x150 mm. Den sætter du så fast med fliseklæb hen over revnen. Hvis glasset knækker inden for 1 år kan du godt begynde at understøbe.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
hej Martin tak for det godt råd....

for at få lidt onden i tingerne jeg skal sige at:
jeg mangler 1½ år til at blive udannet struktør (merit) og har over 10 år praktisk erfaring med armering men alligevel kunne godt tænke mig at vid hvad i tænke eller hvilken forslag har i....

du siger at jeg behøve ikke at støbe/forlænge fundament men siden den bunk af jord er fjernet fra den bagside af huset og det er i niveau med kældergulv jeg kan se at min eksisterende fundament stopper 20cm under den niveau... lige akkurat kælder gulv tykkelsen.... og derfra skal graves længere ned for at læge brosten ...og det gøre mig nervøs fordi huset har ikke noget som helst forankring anden den stykke fundament hvor muren stå på. og det synes jeg er ikke nok.

derfor for at undgå skred på grund af pres og sove trygt om natten har jet tænkt det som jeg har mente gi mening selv om det er en opgave af dimensioner...
Uh det tog lang tid inden jeg blev klar over hvad problemet / opgaven var.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

 ja det er ikke nemt fordi den har flere høved punkter !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis