Råd vedr. spartling af 60x60 akustikplader

Hej

Skal inden længe til at opsætte gipslofter, og har i den forbindelse været så heldig at få fat i en stak 60x60 Danogips akustikplader til små penge. Nu er jeg så blevet i tvivl om det nu også er så god en idé, eller om jeg skaber flere problemer for mig selv.

Panelerne er som sagt 60x60 og med fasede kanter - det er dem her:

http://knaufdanoline.dk/product-post/danopanel/

Min tanke var at undlade at bruge beslagene, og bare skrue dem direkte op som med alm. gipsplader. Jeg vil gerne køre med 2 lag gips, så for at få pladerne i samme højde som resten af lofterne i huset, så var min tanke at lægge en strimmel gipsplade imellem forskallingen, inden jeg monterer pladerne. Til slut skal alle samlingerne spartles, så det kun er hullerne der står tilbage.

Min bekymring er nu, om jeg kan være sikker på at samlingerne ikke revner? Planen var at lave ét stort felt på 5x15 plader. De er jo ikke i forbandt eller noget - så risikerer jeg at det hele begynder at arbejde?

Hvad er jeres tanker?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis jeg har forstået dig korrekt, så vil du spartle samlingerne samt skruehuller, der er ikke nogen problemer i at spartle skruehullerne, men hvorfor ikke brude de formonterede beslag der er på pladerne???og så slippe for arbejdet med spartling. jeg tror ikke at du vil få et godt resultat ud af at spartle samlingerne da du ikke kan få plads til armeringtape/papir med mindre at der kommer en bule på samlingerne, det er totalt hip som hap om du montere forbandt eller ej med hensyn til sprækker i samlinger, det er vel kun ved mursten, at forbandt styrker, men der er jo helt andre grunde dertil til ved mursten har du som oftest et stort tryk ovenfra som så bliver fordelt ned gennem lagene, det har ikke noget med et vandret loft at gøre. personligt jeg ville leve med de synlige samlingerne som plader er beregnet til at blive monteret med, samt brude de beslag som pladen er født med.
Du er igang med at bruge nogle plader der ikke egner sig til formålet. Pladerne er beregnet til skinnesystem og ikke andet. Køb nu plader der egner sig til opgaven og lav det korrekt fra start. Du bliver med garanti mest glad for resultatet i længden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
mfrost - det er korrekt, det var sådan jeg havde tænkt det.
Hvis vi tager udgangspunkt i billedet ovenfor, hvordan har de så tænkt sig at man skal skrue den næste plade fast? Skubber man bare beslagene ind under den forrige plade eller hvordan?

Det du skriver med armeringstapen er lige nøjagtig også det der gik op for mig - der vil komme en synlig bule langs alle samlinger, da jeg ikke kan komme til at fuldspartle...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også