Isolering i mansard lever ikke op til det anførte i energimærket

Hej

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe følgende situation an.

Jeg har i sommers købt et hus med mansardtag, ifølge energimærket (D) er mansarden isoleret med 200 mm mineraluld. I forbindelse med at vi lavede repartioner på et vindue har jeg opdaget at der ikke er nogen isolering overhoved i mansarden.

Det betyder at væggene på 1. salen reelt er isoleret med et lag tagsten noget luft og så et bræddelag med puds... Hvilket næppe bliver til D i energimærke.

Spørgsmålet er om det er noget jeg skal gå til ejerskifteforsikringen med eller? håber der er nogen der kan hjælpe og evt kan sige om jeg har en sag.

mvh Jakob

PS der er ikke adgang til hulrummet mellem mansardtaget og væggen, hvilket betyder at man formentlig må have enten taget eller indervæggen af for at komme til at isolere...

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob. Det lyder da bestemt som noget du bør gå videre med! Der er da noget der er gået helt galt.....

Hej.
Du skal klage ind til energistyrelsen via dette klage skema som det første.

http://www.ens.dk/sites/ens.dk/files/forbrug-besparelser/byggeriets-energiforbrug/energimaerkning/klage/Klageskema%20cert.%20firm.%2018.07.11.pdf

Hilsen Martin.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin

Tak for linket, men får jeg noget ud af at klage udover at jeg kan få en dårligere energimærkning, det er jeg jo ikke interesseret i. Det jeg er interesseret i er at mit hus lever op til den energimærkning som jeg troede da jeg købte det?

Kan man forvente at ejerskifteforsikringen vil dække noget eller skal der lægges sag an mod det firma der har lavet energimærket, det sidste vil jeg jo helst undgå.

mvh Jakob

Det tror jeg Orla Nautrup, her inde fra, ved en hel masse om da han ejer sådan et firma der lave disse ting.
Hvis det altså lyster ham

Tror ikke forsikringen kan gøre noget. Det skal nok behandles som de almindelig erstatningsregler igennem voldgiften

Prøv at læs lidt på denne

http://boligejer.dk/energimaerkeklager


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak. jeg prøver at kontakte forsikringsselskabet og høre om det er at betragte som en skade. samtidigt vil jeg klage over energimærket

vh Jakob
Annonce
Hej Jakob

Hvilken type energi rapport er der udført den "rigtige" eller den lille hvor de slet ikke kommer ud og ser på ejendommen, den store vil typisk være fuld af forbedringsforslag og den lille meget nøgternt udført uden nogen reelle oplysninger om bygningerne andet end m².
Du skal nærlæse betingelserne i ejerskifteforsikringen og måske tage en snak med dem inden du anmelder noget til dem, så du starter med at kalde skaden det rigtige, ellers kan du bokse længe med dem for at få ret.

Mvh
Tbent
Få fat i en boligadvokat og brug de penge det koster - de er godt givet ud ift. mange års slagsmål...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis