java

Hej.

Konen og jeg har problemer med Java på hver vores computer. Begge er W 7.

Vi kan ikke komme igennem, eller jeg kunne, så det ud til, men kunne logge ind med nemID.

Det er fint nok, vi skal beskæftige os med alt dettte, men så skal det fandeme også virke.

Er det ved at være for kompliceret

mvh


 varmetossen

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Roooolig nu Klaus, det er hverken du eller fruen det er galt med. Det er den skide JAVA, du skal ind og se om du kan opdatere den, men det tager stadig syv lange og syv brede at logge på net bank. Bankerne vil gerne holde dine og mine penge, de vil også gerne tage alle mulige og umulige gebyrer, men at ansætte nogen der kunne lave et bedre sikkerhed system, er du da helt rundforviret, det koster jo penge

Ja din Java skal være opdateret. Dernæst bør du bruge en anden browser end Microsoft's når i logger på netbank. Har selv utrolig god erfaring med Google Chrome, der altid har kunne klare paragrafferne når IE er gået i kredsløb om en Mars chokoladebar eller hvad F..... den nu laver.  

God fornywelse. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Vi kører Mozilla begge, og jeg ville installere på en comp. uden Java og det kunne jeg ikke komme igennem med. Konen skulle opdatere og det lukkede muligvis PC'en.

Nu skal jeg heldigvis til ældresagaen i morgen til IT, så ser vi om de har en mening om det.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 22-09-2014 20:34

Hej.

Vi kører Mozilla begge, og jeg ville installere på en comp. uden Java og det kunne jeg ikke komme igennem med. Konen skulle opdatere og det lukkede muligvis PC'en.

Nu skal jeg heldigvis til ældresagaen i morgen til IT, så ser vi om de har en mening om det.

mvh

Hvad er det, der gør at du ikke vil bruge Internet Explorer eller Google Crome? Eller skal jeg hellere spørge, hvorfor bruger I Mozilla? Ikke fordi jeg har har det mindste imod Mozilla, men af og til støder jeg på problemer med andre browsere end IE eller Google Crome af den grund at programmerne i banken eller på Borger.dk ikke er skrevet til andre browsere.

 

For at komme ud over problemet med Java, så gå ind i kontrolpanel og se under Programer fjern et programog se om din Java er Java7 update 67. Det er den sidste udgave. Jeg har set problemer med andre udgaver af browsere end IE og Google Crome.

 

 

 


fase

Hej.

Konen kører Safari på I-Pad'en og så Mozilla på PC'en fordi vi begge har oplevet problemer med 'hængning' på IE. Jeg kunne f.eks. ikke åbne LDS med den nye comp.i IE.

Har prøvet systemgendannelse et par gange, men får at vide det ikke kan udføres Da der står noget og blokerer som jeg ikke lige husker navnet på, men måske kan fjernes ved at deaktivere beskyttelsesprogrammer, og det kan jeg heller ikke finde ind til.

Det er fandeme bøvlet.

mvh


 varmetossen

Annonce
I øverste højre hjørne af skærmen kommer der et symbol med et rødt kryds over.
Klik på det og giv den lov at kører JAVA på den pågældende side.
Dernæst kommer der et vindue, hvor du giver tilladelse til JAVA i den sesion du er i gang med.

Det er frit efter hukommelsen, for det er nogle dage siden jeg lavede det, og det virker som det skal nu.
Jeg kører Crome.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.

Jeg kom søreme igennem med nemID på den forholdsvis almindelige måde, men der nogle steder der skal godkendes, de selv siger er usikre. Hvad skal man mene om det.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 22-09-2014 21:31

Hej.

Konen kører Safari på I-Pad'en og så Mozilla på PC'en fordi vi begge har oplevet problemer med 'hængning' på IE. Jeg kunne f.eks. ikke åbne LDS med den nye comp.i IE.

Har prøvet systemgendannelse et par gange, men får at vide det ikke kan udføres Da der står noget og blokerer som jeg ikke lige husker navnet på, men måske kan fjernes ved at deaktivere beskyttelsesprogrammer, og det kan jeg heller ikke finde ind til.

Det er fandeme bøvlet.

mvh

Hvis din kone bruger en iPad, kan hun slet ikke installere JAVA, og dermed heller ikke bruge iPaden til at bruge nem-id. Det problem bliver først løst, når det offentlige går over til at bruge javascript. Det skulle være sket til Juli i år, men er ikke sket endnu.

 

Du kan ikke opdaterer din java ved at systemgendanne, men du kan slette java fuldstændig og hente en ny hos www.java.com .

 

 

 


fase

Hej.

Det var lige det jeg var ude på 

mvh


 varmetossen

Danske bank har lavet et fint værktøj, som sletter gamle Java'er og installerer den nyeste:
http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/raadgivning/Teknisk-support/Pages/fjernjava.aspx
(du behøver ikke være kunde i Danske Bank for at bruge det).
Det er den letteste måde at få det til at virke på.

Som fabrin skriver, er der lavet en ny løsning til NemID, som ikke bruger Java. Den er så småt ved at blive rullet ud, og der er allerede mange skeder, hvor den bliver brugt. Omkring jul skulle alle efter planen bruge den nye løsning, så vi slipper for at skulle kæmpe med Java opdateringer (og den forbandede Ask toolbar, som mange får installeret i den forbindelse)

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis