Belægning på gangsti

Hej
På den skole, hvor mine børn gå lavede vi sidste år et stisystem rundt om skolen som består af granitafgrænsning, hvor der er udlagt stenmel imellem. Vores forventninger var at stenmelet med tiden ville blive hårdt som beton men sådan er det ikke gået. Det øverste lag bliver ved med at være løst så ungerne slæber flere kg stenmel med ind hver dag.
Er der nogen som har et forslag til et bedre underlag som enten bliver hårdt eller ikke slæbes med ind? Har selv overvejet sådan nogle småsten som man ser rundt på stier på kirkegårde?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mit første bud ville lyde på fliser

Men ellers er der jo næsten frit slag på alle hylder. 

Har i lavet en god bund til stenmelet? Noget kunne tyde på at i ikke har brugt stabilgrus der er vibreret, og der efter vibreret stenmelet , for så burde det blive rimeligt fast...dog aldrig som beton 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Perlesten, granitskæver o lign hænger jo ikke fast på ungernes sko, men når ungerne løber rundt på stierne kommer en god del af stenene jo ud i græsset eller hvad der nu er mellem stierne. Så jeg vil nok også anbefale en form for fliser eller gummiasfalt. 

En vibrering og afretning af det nuværende underlag og belægning burde være en udmærket bund for en af de ovenstående forslag.

stenmel bruges også til udendørs tennisbaner, jeg foreslår at i vander det godt igennem, hvorefter i vibrere det hele igen, et par gange. så burde det blive hårdt, også så hårdt, at det bliver liggende. Eventuelt gentage processen et par gange. det skal være fugtigt for at pakke ordenligt.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis