Sokel på hus

Hej, jeg skal have lagt nogle nye fliser. Mit problemer er, at de vil komme op på murstenene så hvad vil være den bedste løsning  at sætte imellem murstenen og fliserne.

mvh

alte


<p>&#160;</p>
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det sker der ikke noget ved, du skal jo have lidt sand imellem mur og flise og flisen må meget gerne falde lidt udaf.

Skrevet af alte på 22-09-2014 07:37

Hej, jeg skal have lagt nogle nye fliser. Mit problemer er, at de vil komme op på murstenene så hvad vil være den bedste løsning  at sætte imellem murstenen og fliserne.

mvh

alte

Det er ikke nogen god ide, at dine fliser er højere end overkant sokkel. Opsprøjtet fra regnvejr vil gøre dine mursten våde. Hvis det er muligt bør du have mindst 10 cm. fri af soklen.

 

 

 


fase
Det er et Rødstens hus fra 1966 som er bygget på en grund med forskellige fald rundt om huset ca 1/2 meter i højde forskel. Af en eller anden grund er der ingen op pudsning af soklen på den ene gavl og 3 meter end af en af siderne. Ville det ikke være okay at sætte noget vandafvisende mellem fliser og murstenen eller er det ikke nok. Har jo også hørt om sokelpladder!!

<p>&#160;</p>
Hej.
Har du mulighed for at tage billede af det?
Hilsen Martin :-)

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Ja det kan jeg gøre, vender lige tilbage.

<p>&#160;</p>

 


<p>&#160;</p>

Hvor er det dumme spørgsmål ? jeg kan ikke finde det

Når du klikker på svar knappen under det svar du lige har fået, kommer der en rude op du kan besvare i, lige over den ser du en bjælke med et ikon som det første. Klik på ikonet

Klik så på add file og du kommer ind på din egen pc, så er det blot at finde dit billede klikke på det og klikke OK så går det helt af sig selv.

Ja, men det tog da sin tid for mig, at finde ud af det. Jeg har rodet meget med com, men indimellem kan man bare føle sig rigtig dum når man løber ind noget man har gjort 1000 gang før og så ikke kan finde ud af det ...hi men tak

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis