Nilfisk tagrens

Hej.

Overvejer at behandle taget med nilfisk tagrens.
Men bliver lidt forvirret. Det står på dunken at midlet er farligt og ikke må udledes i miljøet... Men øhm hvordan undgåes det så lige? Det sprøjtes jo på taget, hvorefter regn vel skyller det ned i tagrenden og videre ud.. Og hvad når man påfører det, skal man så opsamle det der render fra osv? Så lyder det pludselig lidt voldsomt syndes jeg.

Viden om emnet modtages med kyshånd snarest ;-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er så en af de få der læser hvad indholdet er, de fleste vælter det bare på !

Også det jeg tænkte i første omgang.. Men synes sgu det er beklageligt at det ikke beskrives ordentligt hvor vidt det skal opsamles eller ej, - men har set flere tagfirmaer behandle mod alger - og de opsamler ikke i hertfald. Men tænkte at jeg hellere måtte dobbeltsikre ved at forhøre herinde- der må da være nogen som ved hvor vidt det skal opsamles eller ej - høh og i så fald hvordan??
Sjovt at man ikke kan finde andre der spørger til dette på nettet.. Synes de fleste i dag går så meget op i at købe økologisk og tænke økologisk osv osv. Men med hensyn til sådanne ting her så er det en helt anden ting ..

Og når du så har opsamlet det, vil du så sende det til komune kemi ? det bliver en ret omfattende og dyr tagrensning

Ja det lyder psyko, men hvad menes der med at det ikke må ledes ud i miljøet så? Menes der blot at man ikke må stå og hælde det ufortyndet ud på græsplænen eller?

Ja jeg er forvirret..
Annonce

Tjah ! Det virker garanteret lige så godt som ukrudts middel og jeg tror heller ikke plænen over lever i ufortyndet. Men måtte helt sikkert ikke sælge det hvis det var så farligt, dog tror jeg ikke du skal servere det for sviger mor som en ny the

Eller måske jeg skulle hø hø hø
Man burde måske spørge sin kommune ? Og evt producenten for en uddybning ?
Der er jo produkter som kun er skadelige pga koncentrationen og så dem der indeholder skadelige stoffer uanset hvor meget de bliver fortyndet, men det samme kan man jo sige om diverse sæbe produkter som man skyller ud hver eneste dag...

Det store spørgsmål er vel om ens regnvand bliver ledt ud i naturen eller til renseanlæg.
Bor du et sted hvor jeres regnvand ryger lige ud på den nærmeste strand burde det jo hældes i lokummet så det bliver renset på vandværket.
Det første man nok skal tænke på er at få koblet sine regnvands Tønder fra, har hørt om flere som lige glemte den lille detalje, selvom den jo burde være rimeligt åbenlys :-)

Er da absolut et emne der var sjovt at få belyst.
Har hørt om flere der med succes har behandlet deres stråtag med atamon, som jo er et naturprodukt, det burde jo egentligt funke udemærket på et alm tag, men er nok i en lidt anden prisklasse, selvom man køber det i store dunke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis