Opel Astra 1,6 1993 svær at få i 1. gear

Jeg har fået en slidt gammel Astra Club stationcar i en byttehandel. Den kører udmærket af sin alder, men jeg har meget svært ved at få den i 1. gear (ved stilstand), uden først at sætte den ned i 2. gear. Er der nogen der har et bud på om dette er et spørgsmål om justering, eller noget sværere/dyrere?

På forhånd tak. 

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Børster den tænder ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo ja, ok. Det problem finder du på næsten alle biler hvor gearskiftet styres af to seperate stænger. Kuren er og skifte alle bøsninger ud fra gearstangen og ned til gearkassen, inc den "vugge" hvor bunden af gearstangen fastholdes. Til mange biler kan man købe specielle renoveringssæt til formålet. Om det er tilfældet til din dyt kan du prøve om spørge til ved din lokale reservedelsforhandler eller brug nettet.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kuren er som nitter skriver.
En midlertidig løsning er at spraye bøsningerne med silikone eller højtryks fedt.
Ok, jeg må kigge lidt i min nyindkøbte Haynes, så.
Er det noget lignende det her jeg skal have fat i?
http://www.krogslund.dk/reservedele/opel/astra/astra-f-1.6-8v-75-hk.-0392-0198/motorgearkasse/reperationssaet-til-gearskifte%2c4-5-gears/c-23/c-364751/p-283026
Tak for hjælpen indtil videre!
Annonce
Den her ligner dét du mener med 'vuggen'.
http://www.krogslund.dk/reservedele/opel/astra/astra-f-1.6-8v-75-hk.-0392-0198/motorgearkasse/gearstangsboes/c-23/c-364751/p-282949
Så det må prøves.
Tak for hjælp!
Skrevet af Zann på 21-09-2014 18:12
Den her ligner dét du mener med 'vuggen'.
http://www.krogslund.dk/reservedele/opel/astra/astra-f-1.6-8v-75-hk.-0392-0198/motorgearkasse/gearstangsboes/c-23/c-364751/p-282949
Så det må prøves.
Tak for hjælp!

Nej, det er den gearstangen står i. 

Kan ikke identificere stumperne fra det andet link, dertil har jeg for lille et kendskab til Opel. Men du skal skifte alle dele ud mellem gearstang og gearkasse der er slup i, mere simpelt kan det vist ikke siges. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg endte med at købe hele gearforbindelsen ude i motorrummet fra en bil der havde taget en tur på taget. Min egen mekaniker kunne ikke finde renoveringssæt og det ville derfor koste omkring 3000 med arbejdsløn hos ham.
Med en kammerats hjælp fik jeg det skiftet og justeret for et par uger siden, så nu er min bil igen 5-gears!
Tak for hjælp herinde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis