kuldebro ved gavlenderen

hejsa .......jeg har 2 unge mennesker som er faldet for et hus som de vil måske købe ???

jeg tog med dem ud som "byggekyndig/klogeåge" ting for at se fejler eller mangler .

jeg opdagede på førstesalen i gavlenderne at der hvor skråvæg og gavlvæg mødes var der en kuldebro (gavlen er af mursten / skråvæg af gips) den gik fra hjørne til hjørne i begge ender .....der var ikke teng på fugt af nogle art overhovedt !! kun den tybiske sorte skygge på væggen og en bette vind ;-p

jeg er selv i den overbevisning at tidliger ejer ikke kar vært grundig nok med at isolerer hjørnerne på gavl men hvis man forsigtig skummer sprækken til og en gang akryl , maling kunne gøre trikket ??  men måske i har andre ider ????? intil de vælger at renoverer 1 salen

de havde andre "kloge" familemedlemmer og kikke ......og der blev der malet fanden på vægge og huset var næsten ved at styrte sammen på grund af samme problem ...uha!!

så inten kan i hjælpe mig med at berolige det unge par eller smide mere TNT på bålet ;-)

ellers et ret perfekt hus hvor der er blevet gode materialer

 

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De kan godt regne med at der er kuldebroer, under en eller anden form i ALLE ældre huse. Det synes som en lille detalje, hvis man ellers godt kan lide huset, og beliggenhed o.s.v. Brug alle kneb til at få listet prisen lidt ned, og køb så huset, hvis den passer dem. Det er heller ikke sikkert det direkte er en fejl konstruktion, måske bare manglende hulmur isolering.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
huset er fra 54 mener jeg .....men blev totalt renoveret i 2007 , nyt tag , nye vindurer , køkken ..osv
der er en hulmur på gavlene ....ved ikke om den er hulmurs isoleret ???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også