Købe brugt bodycomputer til Fiat punto

Jeg har en Fiat punto årg. 2000 som har problemer med det elektriske pga. Iret bodycomputer (print er iret og ødelagt grundet ir)

Min mekaniker siger at man SKAL købe en helt ny og kode specielt til bilen. Dog kan jeg se at mange skrothandlere forhandler netop brugte computere. Og man kan se at boksene har ens numre ift. Bilmodeller. Så der tænker jeg at det måske kun er et apørgsmål om kodning af tænding eller lignende og så resten burde være fint nok.

Er der nogen der kan være behjælpelige med dette ?

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man behøver ikke købe en ny ? du kan godt købe en ved en hugger, du skal bare købe den komplet med styrebox - startspæremodul - nøgler osv. be om et nøgleklart sæt (med 2 nøgler normalt) og udskift de dele du modtager.

har efterhånden lavet den lille operation på flere biltyper, min erfaring er at hugger prisen ligger på omkring 1500 - 2000 kr.
for et sæt med det hele og du slipper for at skulle omprogrammere noget som helst.

En spritny styrebox er ukodet og den bliver i mange tilfælde kodet af bilen selv, men inogle tilfælde skal den forbi en forhandler for at blive tilpasset bilen, jeg kender ikke fiat på dette område.

god arbejdslyst
michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis