Montering af rustikloft

Hej. Jeg skal til at montere nyt rustikloft hos mine forældre. Jeg plejer at skyde bredderne fast med dykkere. (Synligt), mine forældre vil dog gerne have med skjult montering dvs med klammer i not. Nu fortæller min kollega (en smed) mig at det ikke er lovligt at montere lofter med skjulte klammere mere?? Er der kommet en ny lov om det?

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
næhh og heldigvis for det da, og hvad skulle det kunne skade at montere dem skjulte, det hverken skader på dit loft eller andre dele af bygningen om du bruger det ene metode eller den anden metode

Hej.
Man må godt skyde det med skjult montering. Den eneste lov der er at de ikke må monteres i etage ejendomme, på vægge og loft, da det er en klasse 2 beklædning. Og at skjulte installations samlinger heller ikke er lovligt. Så det kan være der at smeden har forskruet den

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Man skal følge den monteringsvejledning som leverandøren angiver (og har fået sin godkendelse som klasse 2 beklædning på), og da rustikbrædder normalt skal fungere som klasse 2 beklædning på vægge/loft, må man ikke bruge klammer i noten, som dine forældre ønsker, jvf nogen af de monteringsanvisninger jeg kender.

Lofter i parcelhuse skal minimum bestå af klasse 2 beklædning.

Der har kunnet fås rustikbrædder, der var forberedt for skjult fastgørelse via forskydninger i fer/not, men den nærmest uhyggelige prisfiksering der er på markedet, har gjort at de få procenter disse brædder kostede mere (mindre dækbredde), har gjort denne produktion urentabel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis