rette dør

Hej her er et par billeder af døren, der er to hængsler foroven og et for neden. men døren hælder alligevel hvad gør jeg og hvordan retter jeg den op- jeg har en hængselretter, men kan ikke lige huske hvoirdan det er man skal vride i hængslerne. problemet er jeg er ved at lave et nyt dørtrin da det gamle er råddent og døren går mod det nye

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ik lave dit nye dørtrin lidt mindre i højden?
Ser da ikke ud til at der er meget at give af i begge sider ;/? Går den kun på i bunden ?

Mvh. Christian M
 

Okay Hvad gør jeg så, for den går lidt stramt i låsen af samme grund

Du må jo tilpasse det nye bundstykke, så det passer til døren.

Låseblikket kan du justere, så den er nem at lukker / låser.

Nye tætningslister kan måske også være en god ide', hvis døren er utæt.

Ja det gør den jo fordi låsepalen hænger i låsebikket, der kan du dog tage blikket ud og file det ned et par mm. Men jeg havde også sådan en skæv yderdør, jeg satte en kraftig skrue oppe i hængsel hjørnernet med et stykke af den slags blik med huller i ( købes i en rulle ) ligeledes satte jeg et stykke fast nede i bunden i låsesiden. Imellem de to satte jeg en lille billig vantskrue og gik så og skruede lidt en gang i mellem så døren nu er retvinklet igen, båndet skal dog blive siddende på altid. Vil du gøre det helt rigtigt skal døren skilles ad og limes om i rammen.

Annonce

Du kan i dit byggemarked købe nogle skiver i messing, som lægges mellem de to hængseldele så døren bliver hævet lidt.


fase
vil døren sætte sig yderligere
Skrevet af michael80 på 17-09-2014 20:25
vil døren sætte sig yderligere

Måske,  Det afhænger grunden til at døren går på bunstykket.

 

 

 


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis