Lappe vandslange

Jeg har en vandhane ude som er forbundet med vandet indendøre med en hård gummislange der er 5 meget små huller i denne, kan det lappes med noget tape eller en anden let løsning jeg orker ikke skifte det hele.

 

Det jeg sprøger om er om der findes "vandtæt tape" som kan fixe dette problem, så jeg lapper de små huller ?  ALternativ sekund lim eller noget ?? 


Bornholm er et dejligt sted.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vådrumssilicone plus gaffa tape ?? Holder det ??


Bornholm er et dejligt sted.

Til ære for dig Finn laver jeg lige lidt om på et af mine valgsprog.

Reparere slangen og græd mange gange, køb en ny slange og græd en gang !

Giver håndværkeren ret.....
Din gummislange er sandsynligvis mør af ælde, og så er du i et syfosis arbejde indtil d giver dig over tid.
Hvad dimension har din gummislange ?
Find evt. en tyndere PEX slange og før dem igennem gummislangen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Tror du de har noget så moderne Pexrør der oppe i landet hvor vinerbrød bliver fremstille på en betonvare fabrik

Annonce
hvis du kan komme til slangen og det må du jo kunne siden du overvejer at lappe 5 huller så kan det vel i heller ikke tage mange min at skifte slangen, den skal vel blot løsnes i begge ender og en ny skrues på........ i min verden vil det da tage enorm meget mere tid at forsøge at lappe en tilsyneladende mør slangen 5 steder end det vil tage at skifte "stumpen", desuden hvis der er 5 huller i den nu så kan du være sikker på at der enten komme mange flere eller at den skringer helt og så koster det på vandregningen og sandsynligvis vandskade tilfølge så mon ikke du skal overvejer om du ikke "orker" at skifte den stump alligevel
Jeg har med held lappet min højtryksspuler med araldit og snor.

Araldit smurt på slangen og tynd snor vilklet stramt omkring, der efter araldit udenpå igen.

Du kan evt lægge et stykke gummi (cykelslange) inderst.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af stumbi på 23-09-2014 19:55
Jeg har med held lappet min højtryksspuler med araldit og snor.

Araldit smurt på slangen og tynd snor vilklet stramt omkring, der efter araldit udenpå igen.

Du kan evt lægge et stykke gummi (cykelslange) inderst.

Din højtryks spuler slange hære jo heller ikke uden dørs i al slags vejr, incl frost med tryk på. Gjorde den det ville den meget hurtigt sprænges, desyden en dine slanger af nylon og ikke gummi. Og seriøst er det pjat at rende og lappe på en gammel gummi vandslange i betragtning af hvad en ny i armeret vinyl koster

 

 

 

Altså Håndværker

 du ved da ikke hvor min slange hænger og så syntes jeg faktisk der er noget smukt i ikke bare at smide ud og købe nyt. Økonomi og milijø siger det dig noget 

Men sådan er vi jo så forskellige. 


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også