reparere gulv i udhus

Hejsa.
Som overskriften lyder skal jeg ha repareret mit "støbte" beton gulv i mit udhus.. Støbt gulv er nok så meget sagt. Ham der i tidernes morgen lavede det har lagt et tyndt lag på ca 4 cm beton som flere steder var flækket og det var bevet træls.. Jeg har ude ved yder væggen (som jeg har rejst i lega) hakket betonen op og gravet ca 25 cm jord af i ca en halv meters bredde hvor gulvet var krakeleret mest. Dette har jeg støbt op igen (op til ca 5 cm under færdig overflade på eksisterende beton) med forholdet 1-2-3 cement-grus-sten. Derudover er der steder ind imellem hvor gulvet var dårligst hvor jeg har fjernet det krakelerede beton og gravet ned i ca 10 cm. 
Resultatet behøver på ingen måde at være lige så fint som et pudset beton gulv eller lignende, det er trods alt et udhus. Vil det være fint nok at lave disse reparationer  med forholdet 1-3 cement-grus? Tænker at undlade stenene for at ha lidt nemmere ved at "glatte" toppen ud..
På forhånd tak..
 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Godt nok en heftig blandning du der har lavet,så vidt jeg husker er det en del cement og fem dele grus.

Mht blandings forholdet så er det noget jeg fandt på Aalborg portlands mængde beregner..
Jeg var bare i tvivl om jeg kunne lave "øverste klaplag" og fylde hullerne ud jeg har hakket og gravet ud, med kun cement og grus og vand naturligvis.. Grunden til jeg er i tvivl er at jeg har læst at det er "stenene" der binder beton sammen.
Mht cement typen så er det alm cement fra Bygma. Der står det er til brug "uden særlige krav". Jeg er med på at Aalborg nok er bedre, men også 3 gange så dyrt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis