hjælp til badeværelses ventilator

Hej

Min ventilator på badeværelset er gået i stykker og da jeg piller den ned ser hullet ud som på billedet vedhæftet.

Mit spørgsmål er om ikke der burde være tætnet mellem rør og loft så der ikke trækker damp og fugt ud i de 45 mm isolering der ligger mellem loft og dampspærre og rundt om røret? Jeg er med på at den ekstra plads er lavet af hensyn til kablet men synes måske der er lige lovlig meget plads/åbent op rundt om røret.

Og kan man evt montere en ny ventilator ovenpå en dækplade for at lukke af?

Pft til alle.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg følger lige med her, for har selv samme spørgsmål.
Har netop skiftet ventilator på vires 7 år gamle badeværelse og der var der lavet et firkantet hul - men ellers ligesom dit, blot skåret hul i damspærre og direkte igennem isolering.

Ligeledes har vi netop i sidste uge fået monteret ventilator i bryggers samt gammel bad (før var der klapventil) tømrerne har lavet det på samme måde som i vores nyere bad.

Ifølge ny byggeskik lyder det til at hele huset skal tapes ind så det er Heeelt tæt. Men måske det har noget med husets årgang at gøre? For i vores som er fra start 70'erne må der unægteligt vlre temmelig utæt hist og pist, men derfor vil jeg jo gerne have at det bliver lavet ordentligt også.

- så håber der er nogen derude der kan hjælpe os med en retningsvejviser for hvor pernitten man bør være her.
Altså jeg er ret sikker på at rørgennemføringen skal være helt tæt, der hvor den går gennem dampspærren. Det er vores i al fald.

Mit spørgsmål går på tætheden ved vores gipsloft, som man kan se på billedet. Vi har 45 mm. isolering på den varmeside af dampspærren og det er det rum jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt der er tæthedskrav der.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis