Problem med bosch opvaskemaskine

Så er der problemer i køkkenet. Normalvis holder jge mig langt fra dette område i huset. Men da fruen begyndte at brokke sig over at opvaskemaskinen ikke fungerer, måtte jeg derud.

Problemet er indkredset til, at der ikke kommer vand ind i maskinen. Den kan fint tømme maskinen for vand, jeg har hældt adskillige liter vand der ind, men der kommer ikke nyt ind.

Hvad skyldes dette ? Der ligger ikke vand under maskinen.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af robert8900_5 på 15-09-2014 17:53

Så er der problemer i køkkenet. Normalvis holder jge mig langt fra dette område i huset. Men da fruen begyndte at brokke sig over at opvaskemaskinen ikke fungerer, måtte jeg derud.

Problemet er indkredset til, at der ikke kommer vand ind i maskinen. Den kan fint tømme maskinen for vand, jeg har hældt adskillige liter vand der ind, men der kommer ikke nyt ind.

Hvad skyldes dette ? Der ligger ikke vand under maskinen.

Er du sikker på, at der ikke ligger vand under maskinen? Prøv at tippe maskinen forover og se om der ikke skulle komme lidt vand ud. Ellers prøv at lukke for vandtilgangen til maskinen. Skru dernæst slangen af ved indgangen til maskinen. Luk dernæst lidt op for vandet og se om der kommer vand ud. Gør der det, er fejlen inde i maskinen. Hvis der ingen vand kommer ud, kan det skyldes at magnetventilen ved vandtilslutningen er lukket.

 

 

 


fase
Skrevet af robert8900_5 på 15-09-2014 18:35

Problemet er løst mange tak

Er det sådan, at du er til at lokke til at skrive, hvad fejlen var, og hvordan du løste problemet. Måske kunne andre bruge din løsning.

 

 

 


fase
jeps. Da jeg tippede maskinen kom der lidt vand ud under maskinen. derefter kørte den og kører stadig. Så det må være det.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis