Vand trænger gennem ydermur!?!

Hej alle sammen.

Jeg er igang med en størrer renovering af mit hus og har i den forbindelse fundet ud af at der trænger fugt/vand ind midt på en af ydervæggene (Oplyst som gasbeton). Jeg skal derfor i forbindelse med en evt ejerskifteforsikringssag finde frem til hvor vandet trænger ind og ha lavet en vurdering af hvilke ting der skal laves for at udbedre skaden.

Er der nogen der ved hvem/hvor man skal henvende sig for at få hjælp til netop sådan et problem?

Jeg vedhæfter et billede hvor i kan se problemet. Det var efter weekendens regnvejr at jeg opdagede den mørke plet på væggen, og efter at ha gnedet fingeren lidt på væggen kunne man mærke fugt/vand på fingeren.

Ideer til hvad det kunne skyldes modtages også gerne. Det skal siges at man ikke umiddelbart kan se nogle revner eller lign. på ydermuren ved det pågældene sted.

Mvh Kenneth.

 

Hej alle sammen. Jeg er igang med en størrer... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tror ikke det er bindningsværk, det er snarere noget stads der har været smurt på væggen til at holde nogle panel plader eller sellotex / blød masonit. Det var tidligere brugt som isolering men er ulovligt i dag.

Skrevet af Håndværkeren på 15-09-2014 22:59

Tror ikke det er bindningsværk, det er snarere noget stads der har været smurt på væggen til at holde nogle panel plader eller sellotex / blød masonit. Det var tidligere brugt som isolering men er ulovligt i dag.

 

Haha. Hold da kæft. Jeg går til optikken i morgen!!

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Det er korrekt - det sorte på billedet er noget klisterstads der tidligere har holdt nogle sellotex plader på plads. Huset er fra 1958 og der står angivet i husrapporten at ydervægge er opført i gasbeton. Jeg kan smide et billede op af ydervæggen senere, men der er ikke noget at se, ingen revner eller lign.
Så tillader jeg lige at lave midt svar om i forhold til væggen.
Jeg tror ligeledes det er binderne der har bag fald og forudsager dette. som Jacobn skriver.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 15-09-2014 23:21
Så tillader jeg lige at lave midt svar om i forhold til væggen.
Jeg tror ligeledes det er binderne der har bag fald og forudsager dette. som Jacobn skriver.

Tror slet ikke der er bindere i den mur, i halvtredserne gik man ikke så højt op i om der skulle være hulmur. Da man mente at Gasbeton stene isolerede i sig selv, så man brugte bare de tykke gasbeton sten der så blev pudset udvendig og indvendigt.

 

Fra jeg var 10 år til 18 år boede vi i et hus på landet der var bygget af Funda blokke i beton, der var da hulmur men ingen isolering. På et tidspunkt fik min far bygget til og det blev udført i gasbeton sten af de tykker som yder mur og så pudset op udvendigt De stod i rå sten indvendigt. Det var den gang da en liter olie til fyret kostede under en krone.

 

 

 

Annonce
Du skal hverken have fat i en tømrer eller en bygningskonstruktør (er sku lidt målløs over de svar) fejlen er 100 sikkert en revne i væggen det trænger ind af. Det er en problem som ikke tager lang tid at løse hvis du ringer til en murer
Det er et ret kendt problem med den slags revner i gasbetonhuse.

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Skrevet af nmb1022 på 21-09-2014 22:53
Du skal hverken have fat i en tømrer eller en bygningskonstruktør (er sku lidt målløs over de svar) fejlen er 100 sikkert en revne i væggen det trænger ind af. Det er en problem som ikke tager lang tid at løse hvis du ringer til en murer
Det er et ret kendt problem med den slags revner i gasbetonhuse.

 

Rolig nu mester. Så det som en anden konstruktion og det erkendte jeg Så selvfølgelig skal der ikke bruges en tømrer eller en bygningskunstruktør.

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej igen...
Siden jeg har skrevet dette indlæg har jeg taget et nærmere kig på ydervæggen. Jeg fik pludseligt øje på in VIRKELIG lille mikroskopisk revne i væggen udenfor. Tvivlede på at dette kunne være problemet men prøvede alligevel at stå og sprøjte vand på revnen i 20 minutter. umiddelbart efter var der intet at se, men cirka halvanden time efter var der "gevinst" da en mørk plet atter begyndte at danne sig på væggen indenfor...

Men Michael nu siger du at det er meget normalt i gasbeton huse, så tænker jeg - er der noget man kan gøre på hele sit hus for at forhindre dette i at ske, og hvordan i alverden opdager man sådanne skader hvis ikke man har taget alt tapet, isolering, gips osv. af væggene?

Tusind tak for alle svar...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis