Fliser i køkken

Hej

Vi kunne godt tænke os fliser på væggen i mellem bordplade og overskab i vores køkken.

Vores væg består af spånplader med en plastikplade på 1 mm oven på til at beskytte mod fedt og snavs. Spørgsmålet er om denne plastikplade (som ser ud til at være klisteret op med lim for meget lang tid siden) kan bære fliserne med LIP hurtigtørende fliseklæber eller om pladen skal af så de bliver sat op på ren spånplade.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spørgsmålet er om væggen kan holde til det med uden at man tager plastik pladen af.

Skrevet af Håndværkeren på 15-09-2014 17:32

Tror det vil være en bedre ide at udskifte plastik pladen med en ny eventuelt en rustfri stålplade.

Manden vil jo have fliser op - fuldt forståeligt. Om du kan sætte dem direkte op på spånpladen må andre svare dig på - men plastikpladen skal helt sikkert væk.

Da jeg byggede køkken om kom alle fliser ned - jeg satte så miljøvæv op og malede med en god maling i stedet - glans 25 fra Dyrup. ( bagved kogesektionen er en halvrund rustfri plade ) - men ingen fliser i mit køkken mere

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

pladen skal ned under alle omstendigheder fliser kan ikke binde på en plastik plade da de skal kunde ånde desværre men ned med den  

 

Skrevet af nielsmogensen på 15-09-2014 22:24

pladen skal ned under alle omstendigheder fliser kan ikke binde på en plastik plade da de skal kunde ånde desværre men ned med den  

 

Ja jeg vil sige at plast pladen skal ned. så der kan udføres et ordenligt bindelag for ens fliser.

Der bliver påføret vægt til plastpladen som kan forudsage at limen der holder pladen vil slippe. eller at limen fra plast pladen vil slippe før din fliseklæb. Derfor vil vil fliserne falde ned/pladen løsne sig.

Fliser skal ånde?? har jeg aldrig hørt før?

Hilsen Martin.

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Skrevet af nielsmogensen på 15-09-2014 22:24

pladen skal ned under alle omstendigheder fliser kan ikke binde på en plastik plade da de skal kunde ånde desværre men ned med den  

 

Dine fliser skal måske have mund til mund metoden, tror der er noget du totalt har misforstået !

 

Glaserede fliser er totalt døde det er din spånplade desværre ikke, da den er lavet af et organisk matriale og jeg tvivler på at du kan sætte fliser op med almindelig flise mørtel da det inde holder store mængder vand. Når du lægger fliserne på vil du lukke mulighede for at vandet / fugten kan komme hurtigt ud i rummet, den vil nok snarere gå ind i spånpladen der så baldner ud.

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 15-09-2014 22:52

Dine fliser skal måske have mund til mund metoden, tror der er noget du totalt har misforstået !

 

Glaserede fliser er totalt døde det er din spånplade desværre ikke, da den er lavet af et organisk matriale og jeg tvivler på at du kan sætte fliser op med almindelig flise mørtel da det inde holder store mængder vand. Når du lægger fliserne på vil du lukke mulighede for at vandet / fugten kan komme hurtigt ud i rummet, den vil nok snarere gå ind i spånpladen der så baldner ud.

 

Når fliserne skal opsættes på en spånplade skal spånpladen primes før opsætning af fliser. derved er det problem løst. men er enig med dig.

Og så skal der bruges en fleksibel fliseklæb.

Fliser er som standard difentionsåben men fås også difentionslukket.

Det er også derfor der udførs vådrumsmembrand i et badeværelse.

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også