Skive til at sætte på kabel, skjule størrelsen på boret hul i væg

Jeg skal have lagt et netkabel, men for ikke at skulle skille kablet af, vil jeg bare hullet bredt nok. For at afslutte det ordentligt,tænkte jeg der må være opfundet en form for skive, der kan sættes på kablet og fx limes til væggen, for at skjule spild pladsen rundt om hullet...

Kan det fås? Hvad hedder det? Og kører jeg bare i Bygma eller enhver anden lignende butik?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jamie Møller på 14-09-2014 21:09
Jeg skal have lagt et netkabel, men for ikke at skulle skille kablet af, vil jeg bare hullet bredt nok. For at afslutte det ordentligt,tænkte jeg der må være opfundet en form for skive, der kan sættes på kablet og fx limes til væggen, for at skjule spild pladsen rundt om hullet...

Kan det fås? Hvad hedder det? Og kører jeg bare i Bygma eller enhver anden lignende butik?

Jeg tror ikke, du kan finde en roset, der har et indvendigt hul på 5 mm og som dækker et 17 mm hul, men hvad med at komme polyfilla eller lignende i hullet, når det er boret. Du kan forøvrigt ikke skille kablet ad, da stikket er presset på med specialværktøj.

 

 

 


fase

Er du bange for at det begynder at blæse igennem hullet ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/2390' class='af-profile-link'>Håndværkeren</a> på 15-09-2014 00:37
<p>Er du bange for at det begynder at blæse igennem hullet ?</p>


Hej.
Nej, det er en indvendig mur så ingen vind Det er udelukkende for synets skyld...

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24559' class='af-profile-link'>S. fabrin</a> på 14-09-2014 21:26
<blockquote abp="617">Skrevet af <a abp="618" class="af-profile-link" href="http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/42982">Jamie Møller</a> på 14-09-2014 21:09<br abp="619" />
Jeg skal have lagt et netkabel, men for ikke at skulle skille kablet af, vil jeg bare hullet bredt nok. For at afslutte det ordentligt,tænkte jeg der må være opfundet en form for skive, der kan sættes på kablet og fx limes til væggen, for at skjule spild pladsen rundt om hullet...<br abp="620" />
<br abp="621" />
Kan det fås? Hvad hedder det? Og kører jeg bare i Bygma eller enhver anden lignende butik?


<p abp="622">Jeg tror ikke, du kan finde en roset, der har et indvendigt hul på 5 mm og som dækker et 17 mm hul, men hvad med at komme polyfilla eller lignende i hullet, når det er boret. Du kan forøvrigt ikke skille kablet ad, da stikket er presset på med specialværktøj.</p>

<p> 
<p abp="624"> </p>
</p>

<p abp="626"> </p>


Jeg mener engang en ven havde sådan en til at trykke hovedet på kablet med, ved godt det er et Special værktøj. Men det bliver ikke lige så god en løsning som måden kablet er lavet på nu, så også derfor jeg hellere vil dette.

Skørt der ikke laves sådan nogle, kunne ellers være praktisk polyfilla kunne jeg selvfølgelig godt, akrylfuge? Det er måske dem bedste løsning lyder det til?
Jeg ville klippe stikket af - bore et passende hul til kun kablets tykkelse, og så trykke et nyt stik på kablet vha en crimptang. Tangen er ikke særlig dyr (http://www.av-cables.dk/crimptang/) og et stik kan fåes for et par kroner. Så jeg tror prismæssigt er forskellen så lille og udførelsen vil være pænere..... Og det er altså ikke den store raketvidenskab at smide et stik på :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er da bare endnu en udgift for spørgeren, og skal han så bare smide tangen ud efter brug  ? Hvor tit har man brug for sådan en hvis den ikke engang kan lave kaffe bagefter.På med lidt polyfylla en klat maling og den potte er ude

49kr er i mine øjne ikke den store udgift til noget som (efter min mening) bil blive pænere og lettere at lave.... men det er jo spørgsmål om smag og behag. Der er vel plads til alle relevante forslag til spørgeren....
Skrevet af steelman på 15-09-2014 11:57
49kr er i mine øjne ikke den store udgift til noget som (efter min mening) bil blive pænere og lettere at lave.... men det er jo spørgsmål om smag og behag. Der er vel plads til alle relevante forslag til spørgeren....

Til steelman.

 

Kan jeg ikke få dig til, når du skriver en webadresse, at nøjes med et mellemrum før og efter adressen og ikke paranteser. Med paranteser kan siden ikke findes.

 

Når der skal crimpes et nyt stik på kablet, hvis den løsning vælges, så husk at der skelnes mellem ledere med en tråd og ledere med flere tråde. Der er forskel på stikkene.

 

 

 


fase
Hvorfor ikke blot klippe en cirkel ud i kraftigt pap / eller plastic - bore et hul i midten på 5mm, og klippe fra ydersiden ind til hullet.. så kan du lige vride skjuleren på, og lime den på væggen... det kan jo sagtens laves, så det ser smartere ud, end pollyfilla
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Godtnok rager det ikke mig, men regner den beskrevende måde som noget fusk. Hvorfor ikke sætte et stik op der er beregnet til en lille forlængerledning i stedet. Her er et link til udvalget   http://www.av-cables.dk/netvaerks-vaegdaase/   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også