Dæksel for lampeudtag

Mine lampeudtag er 40 år gamle (Ø80) og de nye dæksler er umulige for mig, at få sat på pga. maling og tapet som støder op til.  jeg har forsøgt at skrabe det værste af, men det hjælper ikke rigtig.  Hvad gør andre?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nogle vælger at skifte hele lampeudtaget

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

For 30-40 år siden fandtes der mindst 2 andre fabrikater af lampeudtag end LK. Så der er en stor chance for at de ikke kan passe med de nye låg. Hvis det ser ud som om de kan passe, må de afmonteres, lægges i blød i vand med opvaskemiddel. Så går maling rester nemt af. Skyl dem med rent vand og lad dem tørre, inden mointering. Men men hvis det ikke er ret mange stk. det dréjer sig om, er du nok bedst tjent med nogle nye. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja der fantes et lampeudtag der var ø 65-70 stykker, men der er det jo det modsatte problem, at et nyt ø80 dæksel ikke kan sidde fast.

Men et godt råd er at skabe/slibe kanten af selve udtaget så godt ned som overholdet muligt og så som der bliver beskrevet lægge dækselt i blød i varmt vand i god tid, så plastikken bliver mere medgørelig.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det var nu  lampeudtaget der skulle i sæbevand for at gøre det rent. Er dækslerne også beskidte skal de selvfølgelig med. Man må så samle ledningerne midlertidig med muffer, indtil udtagene er klar. Næste gang der males kan man evt. løsne dem lidt, så man kan komme ind under med maling, og ikke maler hen ovenpå

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også