Medlem af fagforening

Jeg går og overvejer min situation. Jeg er uddannet tømrer og har fast arbejde, men har svært ved at se hvad jeg egentlig får ud af at være medlem af fagforening?
Jeg er selvfølgelig medlem af A-kassen, hvilket jeg ikke vil af med.
Men er det virkelig 5-6000 kr værd om året at være medlem af fagforening (mit tilfælde 3F)?

Jeg arbejder aldrig akkord, da jeg kører meget spjældarbejde.

Er i medlem af fagforening, og hvad er jeres tanker herom?

Mvh. Christian M
 

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


I min optik er fagforeninger noget der hører fortiden til.
Jeg er ganske vist selv medlem af en, men det er primært for at få adgang til billig forsikring, og bla pga kontingentet er relativt billigt.

Men hvad koster det dig pr måned at være medlem af 3F? 1000,-?

Man kan trods alt betale meget advokat for 12.000,- årligt, hvis der skulle opstå tvister mellem arbejdsgiver og lønmodtager.

En anden side af sagen er så at jeg aldrig nogensinde kunne finde på at lægge så meget som en øre hos 3F. Deres mafia metoder hører slet ikke dagens danmark til.

Edit:

Fik ikke lige læst det hele. 3F er ikke helt så dyrt som jeg troede, og noget af beløbet kan man jo trække fra i skat. Men det ændrer ikke på at jeg stadig mener det er spild af penge. Så hellere spare dem op, så man har lidt til hvis det en dag går galt. 

Tjaa meld jer bare ud af fagforeningen, men så vil jeg ikke høre noget klynk når arbejdsgiverne (som har en meget stærk forening, og dermed kan presse politikerne til at lovgive i deres favør) får trumfet igennem at mindsteløn / ferie / barselsorlov / overarbejdsbetaling / penge under sygdom / gratis arbejdstøj eller værktøj, med mere, ikke nødvendigvis er noget man har ret til, men noget man forhandler individuelt (eller at de helt forsvinder).

Tror i virkeligt at i kan forhandle alle de ting igennem på egen hånd ?