Sætte tapet op med vævlim

Da jeg købte tapet, fik jeg at vide at jeg kan sætte det op med vævlim. Jeg glemte bare at få at vide om limen skal på tapetet eller på væggen. Tapetet er med overlæg og væggen er ikke helt plan men glattet ud med sandspartel.

Det vil jo være nemmest at smøre klister på væggen, men hvis tapetet får det på, så er det måske lettere at forme over ujævnhederne?  Ujævnhederne er der fordi, der er bygget til og vist nok et dårligt lavet vindueshul. Huset er fra ca 1706 :-)

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Helle. Det er bedst du smøre på tapetet, så det bliver mere smidigt når du klasker det op på væggen, det er dog en god ide at smørre klister på væggen først, så den ikke suger fugten ud for hurtigt af limen på papiret.

Man takker! Mistede lige al forbindelse takket være TDC!
Tapetkunst, uden lim på tapet, har godt nok den mest praktiske metode jeg nogen sinde har set. Får sgu helt lyst til at give hele hytten en gang ny tapet :-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis