støbeform hjælp søges

Hej jeg vil lave et hus i beton der skal kunne stå et lys deri eller måske isættes en fatning til en pære.

udfordringen er jeg gerne vil lave det så nemt og enkelt som muligt........men men men det kunne være fedt at lave det så jeg på en gang kan lave sider og tag eller bund.

jeg skal selvfølgelig have en dør på den ene ende med gavl og på den anden samt siderne skjal der være vinduer. disse juller laves nemt ved at klistre flamingo på.

udfordringen når det skal støbes på en gang (pluds en gang mere til tag eller bund) er at der skal laves en udvendig og en indvendig forskalning og den inderste skal jo kunne fjernes igen

laves det i elementer så skal det samles og det ser ret tosset ud med elementer med firkantede sider der samles, så skal de laved med sider i 45 grader men det er svært at styre når de samles.

kort sagt byd ind med nogle gode ideer til at hjælpe mig på vej.

mit beton lygtehus skal være ca 12 cm bred og 18 højt og dertil kommer så taget der er 9cm højt med 45 grader hældning på taget

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da ikke noget problem, du laver det hele i flamingo ! Lav den indvendige del som en klods med døre og vinduer stikkende ud fra klodsen i den tykkelse du regner med huset skal være. I stedet for at lave taget skråt indvenigt, anbringer du en lille træklods som du lige slår et par søm i og bøjer disse så de bliver en form for amering oppe i det der skal danne tag. Træklodsen skal i for at du har noget at montere din lampe fatning på.

Lav så en yder form som huset skal se ud udvendigt. den skal naturligvis kunne slutte tæt til vinduer og dør, lav det så den kan stå på hovedet, så du kan hælde en tynd vælling af beton ned i formen. Lad den stå i mindst 14 dage inden du begynder at pille flamingoen af og ud.

Du skal huske at ryste lidt med formen medens du hælder vællingen i, så eventuelle luft lommer kommer ud. Du kan nok ikke lave den tyndere end 15 mm.

ok jeg takker. så vil du lave en klods under taget og derved undgå at have en fast bund??? jef tænkte jo fatningen kunne sidde op i den og evt have et tag jeg kan tage af for at skifte pære. skulle jeg ønske levende lys kan fatning så fjernes og den kan bruges til fyrfad i stedet

Nej der kan ikke være fyrfads lys i den når der sidder en træklods oppe i toppen. Så skal du istedet lave en lille skorsten som varmen fra huset kan komme ud af.  Og lade være med at røre huset hvis et lys har brændt der inde i mere end 30 minutter, for så brænder du nallerne.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis