Isolering over opvarmet kælder.???

Vi har købt hus og der er høj tør kælder. Vi kommer til at have en del brugbar rum
I kælderen! Derfor vil kælderen være opvarmet , så der vil være en temperatur på 19-21 grader også om vinteren

Vi skal have lavet nyt gulv i stue etagen. Jeg vil gerne vide om man burde isolere etage adskillelsen? Eller kan man få gavn af varmen i kælderen?

Mvh
Claus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville helt klart isolere etageadskillesen når du aligevel skal have fat i det.

Om ikke andet så for trinstøj. 

Og den merpris for isolering kommer hurtigt ind i forhold til komfort. 

Da jeg for nogle år siden satte nyt loft op i vores kælder brugte jeg ingen isolering, og det er nu et problem når jeg sidder og lytter til musik, så kan jeg tydeligt høre konen gå rundt ovenpå 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvordan gør jeg det bedst?
Vil helst ikke tage højde i kælderen!
Planen var endelig at ligge et flydende nyt gulv oven på det eksisterende.

Huset er fra 68 og etage adskillelsen er jernbeton. Derpå strør og derefter fyrretræ som bærende gulv. Derpå er limet træ mosaik gulv.

Hvis jeg alligevel skal have det eksisterende gulv op! Kan man så ikke lige så godt isolere med polystyren og ligge gulvvarme i 22mm gulvplade med spor.?
Inden du vælger at bruge polystyren som isolering under dit trægulv, så prøv lige at holde en tændstik til en flamingokasse".......... Og så er jeg overbevist om at du vil vælge at bruge Rockwool eller lign ubrændbart isoleringsmateriale....

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/40918' class='af-profile-link'>mfrost</a> på 12-09-2014 22:24
Inden du vælger at bruge polystyren som isolering under dit trægulv, så prøv lige at holde en tændstik til en flamingokasse".......... Og så er jeg overbevist om at du vil vælge at bruge Rockwool eller lign ubrændbart isoleringsmateriale....


+1

Jeg vil nødig bo i et hus, med polystyren (ej ned støbt) under gulvbrædderne!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

He he ja, det er nok rigtig!

Så Rockwool.

Men er det så næsten ikke lige så let at ligge gulvvarne i hele hytten? Hvis man alligevel skal have der gamle undergulv op for at isolere ?

Kan man sprøjte glasuld eller noget ind under gulvet, hvis der er nok frihøjde
Annonce

Man kan sagens bruge polystyren. Det noget pjat det der med at det vil smelte lige så snart der kommer brand.
Hvis man skal bruge polystyren skal man have et gulvmateriale der opfylder et brandkrav der hedder klasse G eller en gulvgips.
Det gør at der vil gå 30-40 min. før gulvmaterialet vil være nedbrudt og komme ned til polystyrenen. Polystyren vil lige ledes først begynde at smelte ved 450-500 grader. altså efter en 30 min.. Derfor kan den sagtens anvendes i en brandklasse BD30.
Så der burde ikke være nogen som helt bekymring.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Ok.
Så de fleste vil isolere mellem opvarmet kælder og stue?

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis