Væghængt toilet under bruser

Hej alle. Jeg står foran en renovering af mit lille Københavnerbadeværelse. Pt. står der et helt standard Ifö toilet med s-lås på gulvet. Jeg lurede på at få lavet et væghængt istedet, men kan ikke lige gennemskue hvordan man får lavet adgang til cisterne mv. på en måde der ikke skaber problemer, når nu toilettet står halvt under bruseren. Hvordan kan man gribe det an?

Mvh. Jesper

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jesper.

Og velkommen her på LDS.

Det er ikke noget man bare lige gør, for afløbet skal også flyttes ind i væggen lige som cisternen, skal sidde på den anden side af en tyndere væg.

Og med dit spørgsmå, kan jeg forstå at du ikke har ret meget forstand på den slags, Desuden er det altså ikke noget du selv bare lige må lave. der skal søges om tilladelse.

For at bruge din egen term Jørgen så kan jeg forstå ud fra dit svar at "det har du ikke ret meget forstand på" ...... Al indmanden er gemmes væk i en kasse og på et væghængt toilet er der lodret afløb inde i kassen som sidder over dit gamle afløb og nej cisternen skal ikke ind på den anden side af en væg.... Den er i kassen så i bund og grund tror jeg ikke at et væghængt toilet rager længere ud end et standard toilet. På de væghængte toiletter jeg har set, inkl mit eget, komme du til indmaden ved at fjerne trykpanelet på forsiden, iså fald at du køber et du kan komme til ovenfra så kan du jo afslutte toppen med en form for stenplade eller en andet materiale der bliver fuget fast med en silicone

Så er spørgeren jo lige vidt, for den kasse skal vel gemmes væk i muren, ellers kan jeg ikke se fordelen ved et væghængt toilet. Og det gamle afløb sidder jo i gulvet under det eksisterende toilet, det er jo netop det man forsøger at undgå ved at opsætte et væghængt toilet. Nu skriver spørgeren at hans toilet er et af de små køvenhavner modeller hvor man nærmest bakker ind, så jeg formoder at han vil have et væghængt toilet netop fordi det fylder mindre ud i rummet. Det vil sige at cisterne og afløb skal enten bygges ind i væggen eller monteres på den anden side af væggen. Så hvem er det mon der ikke lige forstår

Annonce
NEJ den skal og kan ikke bygges ind i den eksisterende væg for så passer den ikke til det eksisterende afløb... en væghægt toilet monteres på flg. en stålramme med al indmad monteres op af en eksistenrende væg direkte over det eksistende afløb denne stålramme pakkes ind i en kasse af egnet materiale alt efter hvilket rum det står i på denne på denne kasse monteres selve kummen som så ikke på nogen måder rager ind i den gamle væg eller rager længere ud end et trationelt wc

Jeg ved ikke lige om det er fordi du ikke forstår hensigten med at spørgeren vil have et væghængt toilet eller det er fordi du ikke vil forstå det.

Væghængte toiletter fås med smalle (men højere) cisterner og med mindre skåle end almindelige toiletter. Desuden er man jo nødt til at sætte det almindelige toilet med lidt afstand til vægen, for at kunne rengøre bag det. Så et væghængt toilet kan let fylde mindre end et standard, selv hvis det placeres i samme rum. Jeg sparede selv ca. 7 cm fra front af toiletskål til modsatte væg, ved at skifte et toilet til et indbygget.

Problemet i spørgers tilfælde, er at det er vanskeligt at tætne ved betjeningspaneler og rørgennemføringerne, så der ikke kan kan komme vand ind i "kassen". Jeg ville nok vælge at beholde det almindelige toilet.
og hvad er hensigten så.......... det jeg konstatere er blot at et væghægt toilet SAGTENS kan sættes ind modsat af hvad du svare og der skal ikke inbygges noget som helst i den eksisterende væg ej heller på den anden siden af væggen sm du siger/påstår hr. håndværker og det jeg reagere på er at du starter med at sige at du kan se ud fra hans ? at det har han vist ikke forstand på......., men det er vist dit svar der med al tydelighed konstaatere at det har DU ikke forstand på. og så lukker jeg her...

Nu ville det jo være rart om spørgeren Jesper, ville give et svar på om det var for at få mere plads eller hvad hensigten var, så kunne vi måske får det afgjort så vi ikke skal være uvenner af den grund.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis