Havetraktor uden gnist

Jeg kan ikke finde en rubrik der dækker dette område, jeg har købt en havetraktor der har stået stille nogle år jeg har givet den nyt tændrør motoren spinder men der er ingen gnist, hvad kan jeg gøre skal jeg skifte tændspolen og hvad koster en sådan?

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at kontrollere om kablet til tændrøret er intakt!:-)

Forudsat tændspolen ikke er defekt, skyldes de fleste af problemerne de switce der sidder på kobling/bremsepedalen, under sædet og ved stangen til at aktivere klippebordet. Typisk skal du træde på bremsen for starteren vil rotere, sidde på sædet for der er tænding på motoren. Men det varierer lidt fra de forskellige fabrikater/modeller og traktorens alder. 

Men lad os lige høre fabrikant og model før ..................... 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvordan får jeg at se hvordan det er i orden der er ingen brud på isoleringen men jeg kan jo ikke se om kobberet er i orden

 

Modellen er en noma unitech Lux 3610 jeg har lavet en kortslutning på de to kontakter jeg kunne finde ( ved godt det ikke er smart)

 

Jo ja. Google kan kun finde et sted hvor man vil kendes ved et fabrikat der kalder sig Noma. Der er så ikke meget hjælp der.  

Det er udemærket og kortslutte kontakterne, hvis det er det de skal være, under fejlfinding.

Måske det vil være lidt mere givtigt og måle lidt på lavvolts siden af tændspolen UDEN kortslutninger, for at kontrollere om ledningsnettet + kontakterne er ok i stedet ???     

PS. Hvilken motor sidder der på dyret ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der sidder en briggs og stratton 10hp

 

Skrevet af Jesper Graversen på 12-09-2014 14:31
Der sidder en briggs og stratton 10hp

Ja ok. På den motor skal den tynde ledning lægges til stel for at motoren stopper. At kortslutte sikkerhedskontakterne hjælper altså ikke på og fremtrylle en gnist i dit tændrør, tværtimod.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Om jeg påvirker kontakterne eller jeg kortslutter ledningerne er det ikke det samme?

 

Skrevet af Jesper Graversen på 12-09-2014 16:59
Om jeg påvirker kontakterne eller jeg kortslutter ledningerne er det ikke det samme?

Nej, det behøver ikke og være det samme. De kontakter der benyttes et sådanne sted kan enten bryde eller slutte når de bliver aktiveret. Men det må du måle dig frem til, da ledningsdiagrammet ikke er tilgængeligt til din maskine. Mit gæt er at kontakten i sædet ikke skal være sluttet når du sidder på det.

Men du kan alternativt bryde den tynde ledning nede ved tændspolen, så burde der under alle omstændigheder være tænding på motoren. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis