Mit gasfyr drypper (vandbeholderens sikkerhedsventil?)

Hej,

håber i kan hjælpe.

fornylig er gasfyret pludselig begyndt at dryppe ca. ½L i døgnet vand fra hvad jeg gætter på er sikkerhedsventilen på varmvandsbeholderen.

Da der er kalk der hvro det drypper har jeg prøvet at åbne lukke ventilen og se om jeg kunne "massere" den lidt. Dog uden ændringer.

Jeg justerede lidt ned på drejeknappen på varmvandsbehodleren, da jeg gættede på det var temperaturen. Ved ikke om det kan være årsag til dryp? har skruet tilbage men den drypper stadig.

Gasfyret er dette og ventilen der drypper er den blå:


/Husted
Hej, håber i kan hjælpe. fornylig er gasfyret... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Nitter på 13-09-2014 09:14

Nej, det fortæller desværre sådan set ikke rigtig noget, men hvis du fortæller fabrikant og typenummer på fyr og VBB vil det måske .............. 

Fik du så sat temperaturen ned på det varme vand ???

Jamen, din expangtionsbeholder lyder nøjagtig som en sund expangtionsbeholder skal lyde. Ingen problemer der. 

 

 

 

Vandet i hanen er stadig meget varm. selvom det digitale display har været helt nede omkring 40 (før 85). Dog dryppede ventilen ikke da der stod 40.

Så tænker at det måske er pga. temperatur stignengen? evt. at skidt i ventilen kan forårsage for "tidlig" dryp?

 

Her er der ldit model og apparatetnumre:

Fandt en brugsforvirring her:
http://www.bosch-climate.dk/files/201107061138000.2.%20Junkers%20Cerastar%20ZR-ZSR-ZWR%2018,24-3%20AE.pdf

 


/Husted

Oha, vandet i den varme hane bør du ikke have under 50 grader og helst bør det ligge på omkring 60 grader.

Det du tilsyneladende har stillet på er fremløbstemperaturen til radiatorene og det gør ingen forskel på vandets temperatur i VVB da kedlen selv regulerer når der laves varmt vand. Nu er der ingen brugsforvirring til VVB men vil skyde på det er den store knap nederst til højere der regulerer temperaturen. Husk lige på at du først skal bruge det vand der er i beholderen før temperaturen falder. Som jeg læser det i brugsforvirringen vil det display med de to cifre på kedlen vise temperaturen på det vand der forlader VVB når den varme hane er åben og når hanen er lukket vises temperaturen på vandet ud i radiatorene. 

Temperaturen til radiatorene bør ikke ligge højere end det er nødvendigt for at i kan holde varmen i huset.

Håber det giver en form for mening. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 13-09-2014 10:39

Oha, vandet i den varme hane bør du ikke have under 50 grader og helst bør det ligge på omkring 60 grader.

Det du tilsyneladende har stillet på er fremløbstemperaturen til radiatorene og det gør ingen forskel på vandets temperatur i VVB da kedlen selv regulerer når der laves varmt vand. Nu er der ingen brugsforvirring til VVB men vil skyde på det er den store knap nederst til højere der regulerer temperaturen. Husk lige på at du først skal bruge det vand der er i beholderen før temperaturen falder. Som jeg læser det i brugsforvirringen vil det display med de to cifre på kedlen vise temperaturen på det vand der forlader VVB når den varme hane er åben og når hanen er lukket vises temperaturen på vandet ud i radiatorene. 

Temperaturen til radiatorene bør ikke ligge højere end det er nødvendigt for at i kan holde varmen i huset.

Håber det giver en form for mening. 

 

Så giver det også mening.. kom hjem idag og så der pludselig stod 27 på displayet.

Men det jo også fint hvis det er vandet til radiatorerne. 

smuttede i køkkenet og lod vandet løbe lidt.. herefter viste displayet lidt over 80.

så skruede på knappen og ser om den ikke falder.

desuden har den ikke dryppet det sidste døgn. mærkeligt. men må holde øje og hvis den begynder igen prøver jeg at skifte ventilen.

 

Mange tak for hjælpen og opklaringsarbejdet

 


/Husted

Ja aus, med firs grader i hanen brænder du fingrene.   

Håber du kan få has på systemet. Pøj pøj.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 13-09-2014 18:43

Ja aus, med firs grader i hanen brænder du fingrene.   

Håber du kan få has på systemet. Pøj pøj.  

 

Ja 80+ er lige i overkanten, sigter efter de 55.

jeg er ved godt mod ihvertfald, super med gode input.

 

 


/Husted
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis