Du får formentlig skuffende lidt for din gamle båd, så: Behold den gamle til at sejle med og køb kun den nye til at bo i 
De fleste lystbådehavne i DK er anlagt længe inden en dybgang på mere end 2 m. blev almindeligt. Kig i havnelodsen for at se, hvor du kan - eller ikke kan - komme. Du vil formentlig kunne kassere 1/3 af bogen.
Personligt mener jeg, at en dybgang på ret meget mere end 1,6 m. fortsat er upraktisk i DK. Der bliver alt for mange hyggelige steder, man ikke kan besøge. Det samme gælder for mange potentielle mål i vore nabolande i øst og syd.