Råd søges til at hive tung stolpe op af hul?

Hej LDS'ere,
Tips og/eller råd søges... Gammel fundament stolpe (se billede, duplo-klods til størrelses-sammenligning), skal op af hul. Hullet er vel omkring en meters-penge dybt og jeg fornemmer/gætter på, at stolpen vejer omkring 100kg.
Hvordan får jeg den op, uden at brække ryggen? 
/FF

 


Mvh. Familiefar

Hej LDS'ere, Tips og/eller råd søges... Gammel... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære alle,
Så lykkedes det og hermed som lovet løsningen 
Vægten lå i løftestangen (et gammelt jernrør, ø75, længde ~2m), som jeg tog og så skubbede min svoger lidt på bunden af stolpen nede fra hullet af, som illustreret i 3. Rebet var af denne type http://www.harald-nyborg.dk/p3934/polyreb-10mm-20meter og der var bundet dobbelt halvstik på hhv. stang og stolpe

/FF


Mvh. Familiefar

Skrevet af Tomder på 13-09-2014 19:57
Tør man gætte på Familiefaren er ingeniør ?

Touché 

/FF

 

 


Mvh. Familiefar



hehe :-)

Vi har heldigvis alle hver vores måde at gøre tingene på. Jeg havde noget bare hevet den bette stolpe op af hullet uden så meget spekuleren over hvordan og hvorledes :-P :-D
Skrevet af Tomder på 13-09-2014 20:13


hehe :-)

Vi har heldigvis alle hver vores måde at gøre tingene på. Jeg havde noget bare hevet den bette stolpe op af hullet uden så meget spekuleren over hvordan og hvorledes :-P :-D

 

 

Stor dreng, ka selv kæfte op når andre har gjort arbejdet

 

Skrevet af Håndværkeren på 13-09-2014 21:25

 

 

Stor dreng, ka selv kæfte op når andre har gjort arbejdet

 

 

 

Tag du den bare helt med ro sømand. Det var skam bare skrevet som en spøg. Tjek evt de smileys jeg brugte efter teksten, så folk ikke skulle være i tvivl. (det virkede desværre ikke helt efter hensigten)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis