Bytte radio fra en bil til en anden.

Hej til Jer.

I den polo 9n som jeg hentede i Sverige sad der en radio/cd. Hvis man havde en cd i spilleren eller radioen var tændt når man slukkede motoren og tog nøglen ud, så skulle man starte forfra med at tænde enheden osv. Det skulle man ikke i den radio/cd der sidder i vores Mazda 626. Når man starter igen så fortsætter den med det spor som cden er ved at spille eller med samme station som var da man slukkede.

Denne funktion ville fruen meget gerne ha med over i poloen. Så jeg byttede om på enhederne, men nej i Mazdaen er det som før og ligeså i poloen. Så det er altså noget som bestemmes af tilslutningen til bilen. Hvordan laver jeg den ønskede funktion i poloen?

På forhånd tak for svar


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I stikket bag radioen skal den røde ledning have konstant plus som aldrig afbrydes, heller ikke når nøglen er ude.
Gul ledning skal have plus når tænding er aktiveret, men afbrydes når nøglen tages ud.
Sort / brun skal have stel, og det har den nok så lad den være som den er.


 

Umiddelbart vil jeg mene de skal være i det bundt til radioen. Men hvis ikke der er det er det ikke så svært med et stykke ståltråd at trække en ledning fra sikringsboksen. Det har jeg før gjort.

Jeg synes at mindes at gul og rød kan være byttet om hvis man køber et lidt billigt iso stik.


 

Skrevet af grossmann på 10-09-2014 22:46
Umiddelbart vil jeg mene de skal være i det bundt til radioen. Men hvis ikke der er det er det ikke så svært med et stykke ståltråd at trække en ledning fra sikringsboksen. Det har jeg før gjort.

Jeg synes at mindes at gul og rød kan være byttet om hvis man køber et lidt billigt iso stik.

Hej og tak.

Ganske rigtigt, gul og rød skulle bare byttes. Den (radioen) var faktisk forberedt til det. Har forstået at det er en wv ting

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis