Pudse på gipsvæg

Hej derude

Jeg har for nylig købt et gammelt hus fra 1947 der i den grad trænger til en kærlig hånd. 

Jeg har valgt at lave en gammel vinkelstue om til 2 rum (soveværelse og kontor) ved hjælp af en skilevæg lavet i gips.

De originale vægge var belagt med 2 lag tapet der nu er fjernet. Bag tapetet er pudsede vægge og det look kan jeg godt lide. Jeg vil derfor gerne beholde de pudsede vægge, men har et problem med skillevæggen jeg har lavet i gips. 

Kan jeg få gipsvæggen til at ligne de pudsede vægge på nogen måde?

Det skal helst ikke bare ligne, ideelt må man ikke kunne se at vægge er af gips når jeg er færdig.

 

til 7. og sidst vil jeg hellere hænge væv eller filt op, hvis det andet ikke kan lade sig gøre.

 

Er der nogen der har erfaringer med puds på gips

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan pudse (filtse) på gipsplader med fx Webers multi 280. Har kun selv gjort det i nogle lysninger, men resultatet er godt. Jeg kunne ikke forestille mig andet, end at det kan du også på en skillevæg i gipsplader. Du kunne også filtse de øvrige vægge (formoder de alligevel skal repareres lidt) med den samme pudsemørtel, så får du du et ensartet resultat.

De kan som sagt også lave vindueslysninger på den måde, hvis det var noget, i måtte ønske. Som bundstykke i vinduet, ville jeg dog ikke gøre det.
Skrevet af LHking på 09-09-2014 12:38
Du kan pudse (filtse) på gipsplader med fx Webers multi 280. Har kun selv gjort det i nogle lysninger, men resultatet er godt. Jeg kunne ikke forestille mig andet, end at det kan du også på en skillevæg i gipsplader. Du kunne også filtse de øvrige vægge (formoder de alligevel skal repareres lidt) med den samme pudsemørtel, så får du du et ensartet resultat.

De kan som sagt også lave vindueslysninger på den måde, hvis det var noget, i måtte ønske. Som bundstykke i vinduet, ville jeg dog ikke gøre det.

Det lyder som en god plan. de originale vægge skal forvandes, men hva med gipsen. skal den bare grundes inden jeg går i gang?

 

 

Jeg har lige lavet efterisolering på vores 1 sal, og for at det hele ikke skulle være glatte vægge, valgte jeg at den ene side skulle laves mere "grov".

Jeg brugte strygepuds/strukturmaling som giver en overflade der minder om en pudset væg.

Jeg brugte en almindelig rulle og gav den 2 gange (det sviner af H til), så sleb jeg overfladen ganske let, og smed et lag maling oven på, så den væg havde samme glans som de andre.

http://www.decofarver.dk/produkt/st...iter-hvid/  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg tror ikke, du skal forvande gipspladerne. Det hænger i hvertfald fint fast her uden.

Du skal huske at prime pladerne først.

mvh

hvor mange lag gips har du givet det ?

Vis du vil pudse på det skal du være rimetlig sikker på den ikke kan gi sig ved at du står op a den eller andet da det vil få underlaget til og skralde a
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også