Tilslutning af køle/fryseskab uden jord

Hej. Jeg har anskaffet mig et nyt køle/fryseskab. Til min fortrydelse er der ikke jord på stikket i det værelse hvor det skal stå. Skal jeg bare tilslutte det alligevel. Jeg har HPFI relæ så jeg tænker selvfølgelig mest på hvis der skulle være en overgang og om det på denne baggrund SKAL jordes.

På forhånd tak for hjælpen.

tellme

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tellme på 09-09-2014 06:39

Hej. Jeg har anskaffet mig et nyt køle/fryseskab. Til min fortrydelse er der ikke jord på stikket i det værelse hvor det skal stå. Skal jeg bare tilslutte det alligevel. Jeg har HPFI relæ så jeg tænker selvfølgelig mest på hvis der skulle være en overgang og om det på denne baggrund SKAL jordes.

På forhånd tak for hjælpen.

tellme

Sæt bare stikproppen i og se om ikke køle/fryseskabet ikke bare går igang . Du har jo et HPFI relæ, som afbryder, hvis der skulle komme overgang i skabet.

fase

Der er vist ikke mange køleskabe/frys der er tilsluttet jordforbindelse, selv om stikket er beregnet til det.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Jord er til for at beskytte dig mod stød, skulle du stå i vand. Også mod lynnedslag ellers køb et stik med jord -) uden jord. Jeg ville bare save benet af

it is better to burn out than to fade away
ok gasse så du mener risikoen ved stød er størst hvor der forefindes vand..Det skal stå i gæsteværelset hvor der ikke er vand så måske skal jeg bare få det sat i stikket...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis