Flere terrasse spørgsmål

Vi får leveret en masse flot douglasgran-planker omkring d.20 så nu skal fundamentet snart være klar,

Jeg har fået anbefalet de rustfri skruer fra Harald. De er langt billigst, men er de ok?

Hvad med sømbeslag til at samle de trykkede bjælker nedenunder? - skal de beslag være rustfri eller kan normale (el-forsinkede?) beslag bruges? Jeg er lige glad med om det ruster lidt i overfladen, - skal bare have en levetid der kan sammelignes med træet. - dvs 15-25 år.

Jeg er nød til at stille noget af terrassen på de den gamle flise-terrasse, noget kommer på punkt-fundmenter og noget skal stå på afrettet grus / fliser. Vi skal have lavet 40m2 så der bliver helt sikkert brug for at justere højden af bjælkelaget hist og her. Hvad bruger man til det? Har set tagpap/murpap anbefalet, men jeg gætter på at det bliver for blødt på en varm sommerdag? Knudsenkiler?

Troels

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er disse skruer du tænker på fra Haralds http://www.harald-nyborg.dk/p1447/fischer-rustfri-a4-4-2x56-250s
Så påstår de, at de er i syrefast rust fri - Så man må gå ud fra at de er "rust frie"

Vinkelbeslag ville jeg vælge galvaniserede frem for elforzikede - de ruster ganske hurtigt..

/K

Du skriver du er tilfrds med behandlingen og træet, men vil alligevel gerne lige have hjælpe til om du nu ikke også er berettiget til at brokke dig over produktet.

Det er forbrugere som dig der gør der mere og mere besværligt for forretningsfolk at drive en lønsom forretning. Hvis du vitterligt er i tvivl om dit produkt så ring dog til teknologisk institut, kontakt et anerkendt savværk eller lad være med at købe et produkt hos folk du alligevel ikke har tillid til. Lad for alt i verden være med at forvente at få et brugbartsvar ved at lægge to billeder op i et forum hvor evnen til at kunne foretage den slags vurderinger ikke kan forventes at være høj!

Det kan godt være min harme i ovenstående er uberettiget, men ikke desto mindre ser jeg bare oftere og oftere denne adfærd i min dagligdag.
@Boso: Vil du ikke være sød at træde to skridt tilbage fra computeren, trække vejret dybt og så overveje om dit svar er rettet imod mig eller andre med harmprovokerende adfærd i din dagligdag?

Jeg skriver intet om at klage og jeg skriver intet om min vurdering af kvaliteten. Jeg er tilfreds med levering og håndtering, men er interesseret i en uvildig vurdering af den vare jeg har fået leveret. Jeg spørger her fordi jeg ikke selv ved nok om træ.

Det ville være smukt hvis vi alle sammen stolede blindt på alle leverandører og håndværkere. Det er jeg blevet for kynisk til. Kald mig kritisk forbruger. Jeg bliver holdt op på kvaliteten af mit arbejde, og jeg vil til enhver tid have lov til at vurdere den kvalitet jeg får leveret.

Mig bekendt er LDS-siden for amatører (som mig) der spørger om råd. ?

Troels
ellers tak - behøves ikke at træde tilbage for at rekflektere over det jeg har skrevet. Jeg står ved det 100%.

Min anke går klart imod at vi som forbrugere bliver klogere og klogere blot ved et opslag på internettet. Når nogen så giver os ret I vores bekymringer bliver disse forstærket og vi bliver lige pludselig til en forbruger der må være snydt af leverandøren.

Mener du seriøst at nogen kan bidrage konstruktivt til at vurdere kvaliteten af dit træ udfra de to billeder du har lagt op?

Hvem lytter du til hvis 5 siger kvaliteten er ringe - og 1 enkelt siger kvaliteten er I top? Du kender formentlig ikke noget til deres kompetencer I forbindelse med at foretage den rette vurdering.

Hvorfor har du efter køb behov for at spørge ind til andres holdning til kvaliteten af dine brædder? Hvorfor undersøger du ikke den slags på forkant?
Annonce
Ja, jeg vil (som amatør) mene at man ud fra træets årer kan vurdere om det er fra kernen af træet eller ej. Ja, vil tro at der blandt LDS-læserne sidder et par gamle træ-nørder der kunne bidrage med noget konstruktivt.

Jeg kunne sikkert have besøgt savværket på forkant og kigget på stammerne og alt muligt andet. - men det gjorde jeg ikke pga tid.

Jeg har på intet tidspunkt talt om snyd. Du hidser dig op over en tendens du ser i samfundet og læser det ind i mit spørgsmål.

Du er velkommen til at have en mening og du er velkommen til at ytre den, - men vær flink at gøre det et andet sted.

Mvh Troels
Umildbart ser det fornuftigt ud - omend kvaliteten på billederne er for ringe til at vurdere det - men marven ses tydeligt på mange af billederne.

Men brug lidt tid på at læse om træ på nettet - så er du selv i stand til at se det.

/K

Tak for svaret. Jeg prøver at vedhæfte billedet i højere opløsning.

Troels

Men vi kan vel godt blive enige om at herinde kan alle forgive at være,eksperter! Vi aner intet om hinandens kvalifikationer i forhold til det vi rådgiver hinanden om. Men vi æder det råt. Specielt når vi finder en der er enig med os. Krav til kilder og kritik af disse bliver konstant sænket.

Hvad nu hvis jeg siger at man stadig ikke kan give et retvisende svar på dit spørgsmål om kvaliteten. Vi kan hverken forholde os til vægt, årenes tæthed, bræddernes rethed, høvling, kehling og måske endda spændinger. Men den slags er måske ligegyldigt hvis du bare kan få nogen til at bekræfte dig i dit køb eller bekræfte eventuelle kritikpunkter du har i dit stille sind.

Hvad nu hvis jeg siger at du bør holde dig til skruer fra anerkendte producenter og at der ofte er en årsag til at noget sælges billigere end andet? Vil du så lytte eller vil du købe laveste fællesnævner med stadig forvente højeste kvalitet?

P.s. Du kan både bruge knudsen kiler, murpap o.lign som opklodsning. Og det er ganske vist!!!!

Men vi kan vel godt blive enige om at herinde kan alle forgive at være,eksperter! Vi aner intet om hinandens kvalifikationer i forhold til det vi rådgiver hinanden om. Men vi æder det råt. Specielt når vi finder en der er enig med os. Krav til kilder og kritik af disse bliver konstant sænket.

Hvad nu hvis jeg siger at man stadig ikke kan give et retvisende svar på dit spørgsmål om kvaliteten. Vi kan hverken forholde os til vægt, årenes tæthed, bræddernes rethed, høvling, kehling og måske endda spændinger. Men den slags er måske ligegyldigt hvis du bare kan få nogen til at bekræfte dig i dit køb eller bekræfte eventuelle kritikpunkter du har i dit stille sind.

Hvad nu hvis jeg siger at du bør holde dig til skruer fra anerkendte producenter og at der ofte er en årsag til at noget sælges billigere end andet? Vil du så lytte eller vil du købe laveste fællesnævner med stadig forvente højeste kvalitet?

P.s. Du kan både bruge knudsen kiler, murpap o.lign som opklodsning. Og det er ganske vist!!!!

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis