Beklædning af bådform

Hej

Jeg er ved at bygge en båd.
Har lavet det I kan se på billedet, det næste jeg har brug for at gøre er at beklæde skroget med noget materiale så jeg (forhåbentligt) får en flot runding henover de lister jeg har brugt.

Kan nogle af Jer foreslå et materiale som ville være velegnet til dette?

Jeg støber det færdige skrog over formen når jeg har beklædt den, så I skal ikke tænke i materialer som holder vand eller på anden måde egner sig til at bygge både.

Håber I har gode forslag.

Mvh

Mads
Hej Jeg er ved at bygge en båd. Har... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Ellida
Jeg skal prøve at grave ned i gemmerne og se om jeg kan finde mine tegninger. Det er jo ved at være flere år siden jeg gik igang😃
Det er jo også ved at være tid til at begynde at bygge sideskrogene. Og jeg får hele vinteren til at samle materialer for jeg pakker projektet sammen for vinteren i denne uge (desværre).
Skrevet af madsstorgaard på 31-10-2016 22:54
@neubert
Hvilke plader brugte du?
Jeg har godt nok kigget meget på isolerings plader og spekuleret på alle de ting man kunne lave med dem.

Jeg car heldig at kunne købe nogle store "rester" i et glasfiberfirma der var ved at lukke, kan ikke lige nu her huske hvad pladerne hedder, men de er normalt RET dyre.

Der findes nogle isoleringsplader der kan bruges, typisk blå eller lyserøde, flamingo kan også bruges, men så skal det først sikres imod polyesteren, sidste projekt klarede jeg det med pakketape

 

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg var heldig at finde nogle PIR skumplader, hos et nedbrydningsfirma.

Som jeg brugte til form...
De kan ikke opløses af acetone eller polyester, og for øvrigt kan de heller ikke brænde.
De var fra noget tagisolering, hvor der var tagpap øverst.


 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også