Beklædning af bådform

Hej

Jeg er ved at bygge en båd.
Har lavet det I kan se på billedet, det næste jeg har brug for at gøre er at beklæde skroget med noget materiale så jeg (forhåbentligt) får en flot runding henover de lister jeg har brugt.

Kan nogle af Jer foreslå et materiale som ville være velegnet til dette?

Jeg støber det færdige skrog over formen når jeg har beklædt den, så I skal ikke tænke i materialer som holder vand eller på anden måde egner sig til at bygge både.

Håber I har gode forslag.

Mvh

Mads
Hej Jeg er ved at bygge en båd. Har... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af madsstorgaard på 31-10-2016 19:53
Hej Ellida og Finnband
Jeg er sikker på at Jeres kommentarer er velmente, men ret beset er det jo ikke det jeg spørger om 😃

Men jeg vil medgive Jer at jeg har kastet mig ud i noget jeg aldrig har prøvet før. Og det er SÅ sjovt og spændende.
Jeg har svært ved at forestille mig at lave noget andet som kunne give mig samme tilfredsstillelse. Her tænker jeg på fitness, aftenskole osv.

Men sådan er det jo når man falder over noget man virkelig brænder for, ikke?
Så kan man jo slet ikke lade være.

Mvh Mads

uha kender det kun alt for godt

og nok så træls glasfiber kan være, lige så spændende er det med de muligheder det giver
(feks en køkkenbord)

 

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej Martin
Har du lavet et køkkenbord i glasfiber?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
WHAT!?
Det er godt nok blæret!
Fed ide.
Det er godt nok fedt lavet!

Jeps, for at det kan kaldes hobby, skal det koste masser af penge og tid, og slet ikke kunne betale sig.
Jeg købte for nogle år siden en gammel glasfiberjolle for ganske få kroner, den skulle bare lige shines lidt op.
Men når man så først kommer i gang griber det om sig, og man kunne ligeså godt have købt en båd der var 100% i orden.
Men det var et sjovt projekt.

Flere billeder her..

www.baadgalleri.dk/fotoalbum...mmel_jolle


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
mange tak lidtt hårde skumplader, polyester, glasfiber samt lidt forskelligt farvepulver

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af je_ns på 31-10-2016 21:10

Jeps, for at det kan kaldes hobby, skal det koste masser af penge og tid, og slet ikke kunne betale sig.
Jeg købte for nogle år siden en gammel glasfiberjolle for ganske få kroner, den skulle bare lige shines lidt op.
Men når man så først kommer i gang griber det om sig, og man kunne ligeså godt have købt en båd der var 100% i orden.
Men det var et sjovt projekt.

 

 

Perfekt definition af en hobby

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej igen Mads

Det vigtigste er jo at du synes det er sjovt og spændende.
Jeg er bare også lidt interesseret i hvad din båd-plan så faktisk går ud på. Foreløbig ved vi kun at du er ved at lave et skrog - men er det så til en flerskrogsbåd (har vist været nævnt) eller hvordan skal det se ud?
Det kunne være interessant at se nogen tegninger eller planer.
Til sidst vil jeg bestemt ønske dig alt muligt held og lykke med projektet - og så vil jeg en sidste gang foreslå dig at lave en lille forsøgs-støbning af en eller anden ting, med den teknik du vil bruge - så kan du nemlig undgå at lave fejl med den store form.

Se en masse Youtube videoer om alt muligt med glasfiber - det er ganske lærerigt.

Pøj pøj - MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
@je_ns
Den er godt nok blevet flot din båd.
En af mine udfordringer omkring den båd jeg gerne vil bygge er at holde udgifterne nede, for vi har ikke så mange penge at trække ud af budgettet, så lige nu er mit forbrug omkring 1200 kr. Jeg har meget glasfiber liggende og en del polyester som jeg har fået helt afsindigt billigt. Men det er også lidt bøvlet når der så går lang tid imellem at jeg har materialer til rent faktisk at lave noget.
@neubert
Hvilke plader brugte du?
Jeg har godt nok kigget meget på isolerings plader og spekuleret på alle de ting man kunne lave med dem.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også