Kan man skifte ben på IKEA sofabord med succes?

Hej, 

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde har en god løsning, da dette spørgsmål er mere end mine GDS-evner kan række til. 

Vi har kig på et sofabord fra IKEA, som vi godt kunne tænke os. Problemet er, at benene er alt, alt for små og vi har absolut ingen gavn i at have bordet helt nede ved gulvet (Jeg ved generelt ikke hvem der har fået den smarte idé) og tænkte derfor, at det måske var muligt at sætte andre ben på. 

Vi har kigget under bordet ude i IKEA og de små korte ben der sidder på normalt, er "krydsede", for at understøtte bordpladen, gætter jeg på. Kan man mon skifte ben med succes - og hvordan bør man så gøre det?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej de er bærende

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvad gør man så? Jeg går ud fra, at det er vigtigt, at man stadig finder nogle ben med tværstivere, ikke? Så man ikke kan vride i bordet?
Eller kan man mon sætte almindelige (og let tilgængelige i butikkerne) bordben på og afstive bordet på anden vis?
Hvorfor vil du skifte dem? Fordi de er i stykker eller for at få nogen der ser helt anderledes ud?

Jeg er ret sikker på, at du kan købe nye bordben (af forskellige slags) hos Ikea, som kan bruges.

Mvh. AllanE
Annonce
De bordben der følger med bordet er meget lave og vi ønsker et sofabord i almindelig højde. Vi er dog vilde med den øverste del af bordet her, mht. skuffedelen. Derfor ville vi montere højere ben.

De ben der sidder på bordet originalt er med tværstivere - men mit spørgsmål er egentlig om det mon er nødvendigt, eller om fire løse ben også kan gøre det? Uden man står med et vaklende bord

Hej SH89
Naturligvis kan du skrifte benene på bordet. Dog skal du nok ud og fange dem et andet sted såsom dit lokale byggemarked. Når bordet ikke er tungere og større end det på billedet kan du sagtens. Prøv at få nogle ben med svejset beslag i toppen, så kan du bare skrue dem på. Husk nu ikke at bruge for lange skruer så de kommer op gennem bunden
Jeg er ved at skrive et indlæg om forskellige sofaborde på bedrehusoghave og mange af dem jeg kan finde rundt om på webshops er alle lave Det er meget populært lige nu.


De bedste hilsner

Christian - BedreHusogHave

Jeg er helt med på, at det er populært - og det ser da også super smart ud, men i min optik er det absolut upraktisk. Vi bruger vores sofabord til at have drikkevarer, computere, o.l. stående på - og med kæledyr i huset, er et så lavt bord desuden heller ikke ret praktisk  

Jeg tror, hvis vi ikke finder ud af, at vi faktisk istedet er nødt til at se på et aflangt bord - at vi så kaster os ud i det med ben-skiftet. Tak for input

Hej SH89
Jeg er helt enig Det er upraktisk.
Ja kast jer ud i det Selv tak.

De bedste hilsner

Christian - BedreHusogHave

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis